PUBLICITAT

Un Llovera conservador signa un vuitè lloc el primer dia a França

  • La particularitats en nombroses especials obliguen el pilot andorrà a no arriscar
EL PERIÒDIC
ESTRASBURG

Periodic
L'Abarth de Llovera, en un tram al qual s'aprecia l'asfalt mullat, ahir. Foto: FOTOESPORT

Albert Llovera (Abarth Grande Punto) va preferir no arriscar ahir en la primera jornada de competició en el ral.li de França, puntuable per al Campionat del Món de ral.lis S2000 (S-WRC). L'objectiu del pilot andorrà és el d'acabar i les particularitats que tenien moltes de les especials afegides a les amenaces de pluja no convidaven al risc ni molt menys. Tot i així, malgrat ser conservador, Llovera va signar el vuitè lloc, que tampoc no és un resultat menyspreable. Bo, deixant les sensacions que anirà a més durant les etapes d'avui.

El recorregut, similar al d'Alemanya, constava d'uns 200 quilòmetres cronometrats per carreteres estretes i amb un asfalt delicat en el qual segons l'andorrà "era fàcil fallar i quedar fora de la competició". És per això que va decidir no apretar a fons:"El cotxe ha estat impecable. Potser hem perdut més temps de l'esperat però era previsible en condicions tan adverses", va admetre.

No va caure molt aiguat durant la jornada d'ahir, però sí dijous a la nit en el shakedown, cosa que segons Llovera va afectar a les carreretes: "El que més em va sorprendre va ser les voreres i vorades que hi havia en el traçat; era realment perillós. Demà veure si l'asfalt segueix humit i llisca...", va deixar anar.

AVUI, 150 QUILÒMETRES Si ahir l'escenari se centrava en l'illa de Còrsega avui la segona jornada traslladarà els corredors cap al nord d'Estrasburg. Seran 150 quilòmetres d'especials amb quatre trams de velocitat que els pilots hauran de superar dues vegades, amb especial atenció a la cronometrada més llarga del ral.li --Pays d'Ormont, 35,7 km-- i possiblement la més difícil tècnicament. El recorregut, però, és similar al d'ahir: poc fiable per córrer.

A més Llovera va haver de superar alguns problemes mecànics durant el transcurs de la jornada d'ahir i a la nit van ser a l'assistència per tractar de resoldre'l. Segons va explicar: "Quan arribem als 700 metres d'altura el rendiment de l'Abarth decau de manera considerable i no sabem perquè", va manifestar al vespre, després d'acabar la primera jornada.

El líder en la categoria S2000 és el noruec Brynildsen (Skoda Fabia), amb 8min 37s sobre l'andorrà.

[email protected]



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT