PUBLICITAT

Turisme invertirà dos milions d’euros i introdueix Alemanya

Amb la incorporació del país teutó es buscarà un 4% més de viatgers respecte a la temporada passada

Noemí Pedra i Betim Budzaku, en la presentació Campanya d'Estiu 2015
Noemí Pedra i Betim Budzaku, en la presentació Campanya d'Estiu 2015 | Tony Lara
Amb la intenció d’assolir mercats de països llunyans i continuant el fil argumental del lema Andorra és una altre història, Turisme endega una mica abans de l’habitual la seva campanya d’estiu. En aquesta ocasió, Alemanya s’incorpora al ventall com a mercat potencial en l’apartat turístic amb el repte d’assolir 790.956 visitants durant els mesos d’estiu, és a dir, un 4% més dels que es van aconseguir l’any passat. El gerent d’Andorra Turisme, Betim Budzaku, va reconèixer ahir en la presentació de la campanya que el registre final de turistes la temporada passada no va ser tan positiu com esperaven i que per això s’amplia el ventall a altres objectius com el del país germànic. La comunicació començarà el 17 de març a Gran Bretanya, Holanda, Bèlgica i Alemanya, el 13 d’abril ho farà a França, el 8 de maig a Espanya i el 2 de juny a la costa catalana. 

S’espera que la tendència positiva d’aquest hivern en la majoria de mercats continuï a l’estiu i per assolir aquests objectius s’invertiran 2.045.000€, la major part dels quals aniran destinats a França i Espanya, mercats potents i prioritaris. Budzaku va desglossar les xifres destinades a comunicació i argumentava que «sempre ens movem en xifres similars. L’any passat teníem una confecció diferent a nivell global pel que fa a comunicació online i offline. En mercats llunyans i no prioritaris, com Regne Unit, Holanda, Bèlgica o Alemanya, invertim entre 90.000 i 100.000€». En el cas del mercat prioritari i fort, Espanya i França, la inversió es molt superior i representa un % molt elevat del muntatge final pressupostat (1.565.000€).

Pel que fa al posicionament de destinació dels possibles clients, es troben dos focus d’atenció a l’hora de captar a aquests turistes potencials i atraure visitants; el que acostuma a gaudir d’estàncies curtes al país i que es coneix com a short break i aquells que visiten a Andorra com a destí vacacional i no només en caps de setmana o períodes breus. 
 

La intenció d’Andorra Turisme en la proposta d’estiu és donar continuïtat a la campanya d’hivern, però introduint aspectes i conceptes diferents. Els atractius que ofereix el país als mesos estivals  (natura, muntanya, cultura, gastronomía, shopping, wellness...) són exposats en un espot de presentació dirigits a les famílies i que s’anirà oferint en forma de píndoles, en diferents països i en diversos formats. Segons Budzaku, es busca «la creativitat sense neu», que el públic exterior pugui gaudir d’un altre concepte d’Andorra i que el país es pugui consolidar com a destí turístic. 
 

Storia, Scalada la tercera entrega de de Cirque du Soleil a Andorra es mostra com un punt fort a l’hora d’oferir paquets irrebutjables pels turistes. La comunicació de Scalada, oficialment, començarà el 17 de març, però Budzaku va desvetllar que l’acord es va tancar abans amb la intenció que els hotels ho puguin incloure en les seves ofertes i apostin per aquesta proposta atractiva per l’espectador i que no suposa cap cost extra. També va senyalar que s’està fent promoció directe amb els hotels per tal que hi hagin més establiments que ofereixin els paquets amb l’espectacle del Cirque du Soleil inclòs, ja que «ara tenim el doble de capacitat respecte fa dos anys, és un espectacle nou, és una oferta consolidada i un valor afegit molt important a les ofertes turístiques d’estiu» 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT