PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Loan afronta una temporada en blanc per falta de patrocinadors

Prepara un projecte competitiu per participar el 2016 amb les màximes garanties a la Porsche Carrera Cup

Per JOAN JOSEP BLASCO

Àlex Loan, dos anys enrera en la presentació de la temporada.
Àlex Loan, dos anys enrera en la presentació de la temporada. | Àlex Lara
La vida és prendre decisions. A Àlex Loan no el convencia el que tenia per davant, pel que prefereix fer un punt i a part en la seva carrera per poder confeccionar un projecte amb cara i ulls per l’any vinent. Aquesta temporada no completarà cap programa. Es pren un any en blanc per treballar amb la tranquil·litat que aporta el temps per tancar un projecte motivador amb un vehicle, un equip i un campionat que el convenci per reprendre amb garanties la seva carrera esportiva.
 
Per segon any consecutiu es troba amb el problema dels patrocinadors. Tenia encarat un contracte amb una marca de begudes, però aquesta empresa finalment es tira enrera i no aportarà el suport econòmic necessari. «Tenia un programa tancat, però l’espònsor principal al final ha decidit no participar-hi», exposa Loan, que es va trobar a poc d’iniciar la temporada sense marge de reacció davant un buit pressupostari. Després d’aquest entrebanc inesperat trobar la injecció econòmica necessària «ja era massa tard. A corre-cuita no és bo treballar i menys per estar en un equip per no ser al davant». 
 
La intenció era compptir de nou a la Porsche Carrera Cup de França, on podria haver format part de l’equip oficial de la marca alemanya si els resultats haguessin arribat. La temporada passada va estrenar-se però la seva singladura al campionat va durar ben poc. Va competir en la primera cita del calendari, al circuit de Le Mans, on la pluja va fer acte de presència i va afectar el desenvolupament del pilot andorrà, que no va finalitzar cap de les dues curses que s’hi van disputar. Però «l’espònsor no va complir» i no va realitzar la transferència de diners a què s’havia compromès contractualment.
 
Loan vol formar part d’un equip competitiu perquè en el Graff, on hi estava la temporada passada, «era molt metòdic, però no tenia ni ienginyer. Em feia el cotxe amb el cap d’equip». A més tenia un company d’escuderia que no li permetia evolucionar, ja que «era de l’espònsor i li li treia 7 segons per volta». Després de l’entrebanc d’aquest any va rebre trucades oferint-li un vehicle, per participar en algun campionat de resistència amb Ferrari, dins GT. Però era qui havia d’aportar una part important del pressupost, i «és preferible no córrer, que fer-ho només perquè pots aportar els diners».
 
No és un pas enrera
Bona part dels pilots prefereixen competir en qualsevol campionat, encara que les condicions no siguin les desitjables, que quedar-se una temporada sencera sense córrer. Per Loan aquest no és cap inconvenient: «Si no estàs en un equip de garanties el millor és no competir. Sinó et frustes, perquè en curses poden passar moltes coses. Si saps que pots ser al davant i el cotxe no rutlla la sensació que et queda no és gens bona». Considera que no quedarà fora de l’atenció automobilística pel fet de no còrrer aquest 2014. «Un any en blanc a nivell mediàtic és complicat, perquè no apareixes enlloc. Però la majoria de pilots ho han passat i han estat una temporada sense competir, ja sigui per lesió, per algun tema psicològic o de pressupost», remarca.
 
Dos anys de contracte
Desitja treballar amb temps, per conformar un projecte que li permeti comptar amb les suficients garanties de cara al futur, no només en el més immediat. «Després de la decepció que vaig patir l’any passat vull treballar amb tranquil·litat, sense presses. Fer-ho amb temps per poder ser en un bon equip». L’objectiu està en repetir l’experiència a la Porsche Carrera Cup, perquè «és un campionat molt ben montat de cara als espònsors», i que li aporta competitivitat i ressò mediàtic.  I la intenció és allargar la seva vinculació: «És molt difícil tancar un pressupost, a causa de la situació econòmica i perquè hi ha molts pilots. El meu objectiu és que el pilot i la marca pugin junts i assoleixin plegats els objectius marcats. Tenim temps de buscar espònsors. Farem un bon projecte per poder tancar un contracte de dos anys». Mentrestant, no descarta pujar-se a algun cotxe durant la temporada si li sorgeix alguna oportunitat suggerent, encara que sigui de manera esporàdica.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT