PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Joan Carchat serà a al Ral·li de Portugal

L’equip ACSM ho confirma, però el pilot segueix treballant per poder ser en les següents cites del Mundial

Per ALBERT CANES

Joan Carchat amb el seu Mitsubishi Lancer Evo X en una prova del Campionat d’Espanya de la temporada passada. FOTO: CARCHATWRC:COM
Joan Carchat amb el seu Mitsubishi Lancer Evo X en una prova del Campionat d’Espanya de la temporada passada. FOTO: CARCHATWRC:COM | CARCHATWRC:COM
Joan Carchat correrà al World Rally Championship amb el seu Mitusbishi Lancer Evo X. L’equip ACSM ho va confirmar després de realitzar la inscripció i haver donat l’entrada per poder participar en el Ral·li de Portugal. Ho farà en la categoria de WRC2 i serà company d’equip del campió del món del 2010, Xevi Pons, que conduirà un Peugeot 208 T16. «Tot apunta a que sí anirem a Portugal, però el següent ral·li al qual tinc marcat anar ja es veurà si puc» explica el pilot ordinenc. Per poder córrer en les següents proves que té marcades, Carchat segueix treballant en la campanya de micromecenatge, que de moment funciona prou bé. Per ara, l’andorrà està trobant suport en petites empreses que ofereixen els 2.000 euros que demanen per poder posar un adhesiu al cotxe de 25cm.
També està rebent significants aportacions de 300, 500 i 1.000 euros que van donant oportunitats al pilot de sumar diners per poder participar en més proves del Campionat el Món. On més problemes està tenint per recaptar diners és en les petites aportacions, de cinc o deu euros, que segons Sandra Gómez, parella del pilot i responsable del mecenatge, és on més es pot sumar per recaptar diners. Tot i això, en els següents dies potenciaran aquesta part a través de les xarxes socials ja que consideren que la manca de col·laboració per aquesta part és deguda a la desconeixença per part de la gent de la iniciativa del pilot. 
 
Portugal, un punt d’energia

El ral·li lusità serà un moment important per a Joan Carchat i les seves aspiracions a poder participar en les altres proves del Mundial. Si l’ordinenc aconsegueix destacar i sortir d’allà amb un bon resultat, com sol fer, Gómez creu que podria ser un revulsiu per obtenir més diners per completar el pressupost necessari per a córrer a les altres cites del calendari de WRC. Però la prova de Portugal no serà fins el 21 de maig i encara hi ha espais grans en el cotxe per omplir amb patrocinadors. De moment, els dos únics ‘grans’ amb què compta són Hankook i Andorra Turisme, i el primer forma part de tots els cotxes de l’equip ACSM. «Tenim prevista una recol·locació dels adhesius que tenim en cas que arribi un gran», afirma Gómez. 
 
Cap ral·li abans de Portugal

Els dos pilots de l’equip ACSM entrenaran junts al circuit de terra de Pons abans d’arribar a Portugal. Malgrat que podrà tornar a agafar les sensacions en aquests petits entrenaments, l’andorrà no competirà en cap ral·li abans d’anar a Portugal, cosa que pot anar en contra seva de cara a la prova del WRC. «No és el mateix fer unes voltes a un circuit que posar-se el mono i viure un ral·li amb tot el que comporta. Però la qüestió és anar provant» comenta l’ordinenc, que no es puja al seu Mitusbishi des que va finalitzar el Campionat d’Espanya de ral·lis d’asfalt, el novembre passat. 
 
La pàgina web que va estrenar el pilot en motiu de la campanya de micromecenatge, www.carchatwrc.com, segueix sent la principal via que té la gent que vol contribuir amb el pilot. El lloc ja està funcionant des de dijous passat. Una altra de les vies per contribuir que té activada el pilot és la seva pàgina de Facebook, J.Carchat, en la qual també hi ha la informació necessària per poder ajudar el pilot. Per ara, l’andorrà treballa en funció del guió i no es marca dates. Carchat segueix sent optimista i creu que podrà aconseguir tot el que li cal per ser presents en les altres sis proves. Quan va iniciar la campanya, li faltaven uns 135.000 euros i sembla que va pel bon camí. Així doncs, l’ordinenc ha pogut minimitzar l’impacte del pal que li va provocar el cas BPA.
PUBLICITAT