PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Escaldes destina 18 mil euros a una nova edició de la Nit Vivand

Tindrà especial incidència sobre la part alta, més aturada

Per Marisa da Costa

Gent a la part baixa de l’avinguda Carlemany la darrera durant la darrera edició de Vivand.
Gent a la part baixa de l’avinguda Carlemany la darrera durant la darrera edició de Vivand. | Tony Lara
Escaldes-Engordany torna a amenitzar el seu eix comercial amb diverses i novedoses propostes per atraure tant residents com turistes i, així, donar activitat als negocis que delimiten l’avinguda Carlemany. El proper 2 de maig, coincidint amb el pont del dia del treballador, se celebrarà la quarta edició de la Nit Vivand, emmarcada en la tendència més de moda: el vintage.
 
L’òrgan comunal de la parròquia destinarà pels volts de 18.000 euros en la preparació d’un esdeveniment que encara s’està acabant de polir i que,enguany, es promociona sota el reclam «Vivand està de moda».
La consellera de Cultura, Núria Barquín, destacava durant la presentació de l’acte «l’objectiu de convertir la zona en un aparador de les principals tendències a diferents nivells: moda, bellesa, salut i motor, entre altres sectors». Amb aquesta iniciativa i a l’expectativa de percebre una important arribada de visitants a causa del cap de setmana llarg, es té la voluntat d’atraure l’afluència de gent que se sol concentrar entre la part baixa d’Escaldes i la capital als punts més elevats i de menor concurrència.

Tutela de la dinamització/ Barquín va fer referència a «la intenció del Comú de calendaritzar» les activitats comercials que es desenvolupin als carrers de la parròquia, com a mínim, «fins a finals d’aquest any». No obstant, des de l’administració s’emprèn la tutela de la dinamització comercial a l’espera que els negocis de la part alta d’Escaldes s’associïn i acabin executant aquestes jornades per iniciativa pròpia, fruit de l’enteniment del sector. «La figura de dinamitzador es mantindrà fins que la iniciativa surti d’ells mateixos», segons va afirmar la consellera escaldenca, qui va matisar que, tanmateix, l’òrgan mantindrà el paper de mediador, de ser necessari. A més, participaria amb «aportacions econòmiques i en la facilitació de recursos humans i tècnics, així com l’experiència en l’organització d’actes».
 
En el transcurs d’aquesta setmana l’administració es reuneix amb hotelers, restauradors i altres empresaris per acabar de concretar la participació comercial a la Nit Vivand i exposar-los els estatuts i els criteris decoratius per adequar-se a la temàtica de l’aparador.
 
Ventall d’activitats/ A petició dels mateixos comerciants d’ampliar l’horari comercial respecte de les darreres edicions, de les dotze del migdia fins a mitjanit de dissabte, l’avinguda Carlemany acollirà tot un desplegament d’activitats. Agents econòmics i Comú col·laboren en la preparació d’un sol aparador que arribarà des la part alta fins el carrer de la Unió.
 
El CIAM Lounge oferirà tot un assortiment gastronòmic durant dotze hores. Per accedir a la mostra de còctels, tapes i l’actuació de diferents dj’s, s’haurà de presentar el passi que s’entregarà de franc als punts d’informació de la parròquia (situats a la plaça Coprínceps i a l’inici de l’avinguda Carlemany). En aquest marc, s’estrena proposta: també a l’exterior del Centre de l’Interpretació de l’Aigua i del Madriu (CIAM), tindrà lloc la Silence Party, una discoteca amb auriculars en què es podrà gaudir de tres estils de música diferents.
 
Entre bellesa, estètica, descomptes i sorpreses vàries, un espai especialment pensat per a infants. Amb «Petits Dissenyadors», els nens podran gaudir de diversos tallers relacionats amb el món de la moda i fotografiar-se amb els personatges més famosos d’Andorra, el Piolet i la Violeta.
Tot plegat serà complementat amb el sorteig de tres vitrines valorades en 3.000 euros. Les butlletes s’entregaran als comerços a canvi de compres superiors a 30 euros.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT