PUBLICITAT

ESCALDES-ENGORDANY

El col·lectiu de mestres rep formació en iPad

Formadors d’Apple els han ensenyat trucs i utilitats de la tauleta

Per EL PERIÒDIC

Un usuari d'iPad llegint un text en una tauleta
Un usuari d'iPad llegint un text en una tauleta
Amb la intenció que els mestres puguin treure el màxim suc de l’iPad com a eina educativa per a primera i segona ensenyança, divendres i dissabte un professor especialitzat es va desplaçar fins al Principat per tal d’oferir una formació a diversos mestres.
La implantació ara fa poc més d’un any i mig del Pla estratègic de renovació i millora del sistema educatiu andorrà (Permsea) preveia la introducció dels iPads a segona ensenyança com a mètode d’ensenyament, en substitució dels llibres de text. Aquest avenç tecnològic a les aules va ser un canvi important per als alumnes, professors i també per als pares, i de fet, aquests es van mostrar reticents en un primer moment. L’Associació de Pares i Alumnes de l’Escola Andorrana (APAEA)va fer arribar una queixa a l’inici de curs passat perquè les tauletes havien arraconat qualsevol llibre en paper (de text o de lectura) a les aules, pocs mesos després el problema es va anar solucionant i l’associació es mostrava satisfeta amb el Permsea i amb l’arribada de les tauletes.
Pel que fa al professorat, malgrat manifestar que està satisfet amb la implantació del Permsea i les tauletes al·legant que els alumnes aprenen d’una altra manera, amb molt més d’interès i quasi sense adonar-se que en tot moment assimilen coses noves, hi ha professors de més edat poc avesats a les noves tecnologies que han hagut d’aprendre a fer servir l’eina des de zero. 
La formació, que s’ha estat fent aquest divendres i dissabte al Centre de Formació Professional d’Aixovall, ha estat per a professors de primària i secundària que volen treure més rendiment a la tecnologia a l’aula, i s’han apuntat en aquest curs de forma voluntària.
Els professors d’aquesta formació, certificats per Apple, imparteixen unes classes destinades a donar a conèixer els aplicatius i funcionalitats de l’iPad que el diferencien dels aparells de la competència. La intenció dels formadors de la marca és aconseguir que la tauleta no es converteixi en un simple substitut dels llibres o l’ordinador que es feia servir a les aules fins al curs passat, sinó aconseguir que els professors facin un pas més enllà amb les noves utilitats, facin servir la càmera de les tauletes per fer videotutorials elaborats pels mateixos alumnes, documentar els processos que es fan a l’aula, fer explicacions als alumnes sense necessitat de donar-los l’esquena com es feia antigament en escriure a la pissarra,...
Ara els professors assistents a la formació hauran de fer les seves classes i anar utilitzant els trucs ensenyats pels professors. 
La marca tecnològica té la directiva interna que quan ven tauletes i altres aparells a escoles, els ha de vendre també formació perquè, des de l’escola, els professors que ho utilitzin millorin el coneixement dels seus aparells.
 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT