PUBLICITAT

Andorra la Vella

Atrevir-se, provar i experimentar, claus per al sector empresarial

‘Update’ torna sota el títol ‘Radical is Normal’, amb Alfons Cornella

Per Marisa da Costa

Usar la creativitat per transformar trilions d’objectes i instal·lacions obsolets en prestacions d’utilitat per a la societat; condensar mesos d’aprenentatge en cursos acadèmics realitzables en unes hores; vehicular el canvi d’un model capitalista causant de notables desigualtats a través de la participació democràtica de la ciutadania o disposar de més temps perquè les eines que quotidianament emprem han estat dotades d’intel·ligència a fi de millorar la nostra qualitat de vida. 
 
Aquests propòsits que hom pot comprendre com quelcom desgavellat per la seva radicalitat esdevenen, pels vertiginosos i constants canvis de l’actualitat, idees completament normals. El consultor de grans empreses i autor de més d’una vintena de llibres sobre els vessants tecnològic, científic i de la innovació, Alfons Cornella, va compendiar ahir en una conferència de dues hores de durada un decàleg d’idees sorgit de mesos d’estudi i treball, en un acte organitzat per Crèdit Andorrà i titulat sota l’escaient nom de Radical is Normal, cita anual que, després de set edicions, deixa enrere el nom Update
 
El fundador i president d’Infonomia (empresa pionera en oferir serveis professionals d’innovació), insta les empreses de tot format, des d’aquella amb més recursos fins la més petita, a «atrevir-se, a provar, a plantejar hipòtesis» perquè «experimentar i demostrar que allò que inicialment era una hipòtesi, pot convertir-se en un gran projecte» en qualsevol indret del món i gràcies a un «mercat global», desproveït actualment de fronteres i interconnectat entre sí per la xarxa.
 
NEGOCIS DE FUTUR/ Innovar és una necessitat ineludible avui dia. És per aquest motiu que Cornella emplaçava els assistents a la compareixença a «pensar de manera més radical en noves solucions que aportin valor afegit al seu negoci» i aprofitar la condició d’Estat del territori andorrà; aquest factor ha de ser comprés com una possibilitat per a «ser àgils en les seves decisions». Cal tenir en compte, però, que «no és recomanable tirar endavant projectes complexos, de llarga durada» i en què sigui necessari invertir grans quantitats de diners perquè el més probable és que, un cop finalitzat, s’hagi de tornar a replantejar. 
 
El nexe de coincidència de les deu idees sobre els negocis de futur presentades ahir, és el canvi. Segons l’expert, les empreses han de renovar-se, i han de fer-ho usant les persones com a punt de partida. És, per exemple, important explotar el concepte de «crowding»: fomentar «la col·laboració entre multitud de persones» per tal de versar esforços en fer ressorgir «l’economia col·laborativa (...) i treure partit a aquesta ingent energia econòmica que representen els recursos inutilitzats». «L’internet de les coses» és l’eina ideal per a fer-ho. Tot i tothom és connectat, ara cal vincular «els objectes, els processos i els sistemes del món».
PUBLICITAT
PUBLICITAT