PUBLICITAT

Sant Julià de Lòria

S’amplien les places d’aparcament especials per fer compres a Sant Julià

Les zones habilitades arriben al 80% de la zona dels principals eixos comercials de la parròquia

Per Josep Romero

Vehicles estacionats en places d’aparcament especial a l’avinguda Francesc Cairat a la parròquia de Sant Julià de Lòria.
Vehicles estacionats en places d’aparcament especial a l’avinguda Francesc Cairat a la parròquia de Sant Julià de Lòria. | Tony Lara
Sant Julià de Lòria disposa des de mitjans de l’any  2012 d’unes places d’aparcament especials per facilitar les compres a les zones comercials de la parròquia. Es tracta d’una iniciativa comunal que va començar com a prova pilot i que, donats els seus bons resultats, s’ha anat ampliant.

En els darrers dies s’han instal·lat més a l’entorn del poliesportiu. La iniciativa va sorgir ara fa tres anys, i en principi només es va implantar en una zona per veure com funcionava. Es tracta d’unes places d’aparcament delimitades per pintura de color vermellosa, i on es pot aparcar gratuïtament només 30 minuts, diferenciant-se de la groga que està destinada a zona de càrrega i descarrega. S’han col·locat als espais comercials per facilitar el moviment de vehicles i per evitar que els cotxes parin en doble fila.

A més, amb la finalitat d’evitar la picaresca d’allargar més el temps de l’estacionament del permès, els agents de circulació realitzen diferents controls de forma aleatòria durant el dia. En concret, es posen uns tiquets en els turismes en els quals queda reflectit l’hora en què el vehicle es troba aparcat i el temps que li resta per efectuar la marxa. Tot i així i segons va explicar el cap de Circulació del comú lauredià, Àlex Gil, cada dia s’imposen entre dos i tres sancions diàries per superar el límit de temps d’estada.

En total la infracció pot arribar a costar 120 euros, 60 en concepte de sanció i altres 60 euros pel servei de grua. Els horaris de l’aparcament de mig hora són de dilluns a diumenge de 8 a 13.30 i de 15.30 a 20 hores. Al migdia i a la nit es pot aparcar sense límit de temps.

ZONES HABILITADES/ La intenció que persegueix la corporació és principalment revitalitzar el comerç amb aquesta rotació d’aparcaments que és més continua que la de la zona blava. Actualment, hi ha 12 zones habilitades a tota la parròquia, amb una capacitat de fins a 65 vehicles.

La corporació calcula que en un dia poden arribar a rotar en aquestes places especials d’estacionament més de 300 vehicles. En conjunt un 80% de la zona comercial de Sant Julià ubicada en el centre i en les zones de les avingudes Verge del Canòlich i Francesc Cairat surten beneficiades amb els aparcaments especials.

Quasi tres anys després d’iniciar aquest nou sistema d’estacionament l’experiència és molt ben valorada des del Comú. Gil va explicar que «la mobilitat ha funcionat al cent per cent i no s’ha vist pràcticament afectat el trànsit rodat».  La tendència a la parròquia és l’eliminació de la zona blava perquè «encara no tenim la rotació de vehicles que voldríem».

ACTIVITAT COMERCIAL/ Tant els comerciants com els conductors creuen que és un programa que ha millorat l’accessibilitat en punts claus de la parròquia. Els botiguers, de la seva banda, van assegurar que les mesures adoptades han ajudat a incrementar moderament  el nombre de vendes, davant unes facilitats de cara als potencials clients que abans no existien i que, a més,  entre altres coses, els hi permeten avançar molt en les seves compres degut a la limitació del temps d’estada, evitant d’aquesta manera els efectes negatius per a l’activitat comercial.

A banda d’activar l’economia les millores introduïdes han ajudat també a facilitar les tasques de distribució de mercaderies, minimitzen els problemes de sobreocupació d’aquestes zones, Sant Julià aposta per aconseguir d’aquesta manera que el comerç de proximitat aconsegueixi beneficiar-se d’una situació complicada tenint en compte la competència existent especialment per part de les grans superfícies.

Els comerciants lauredians segueixen reclamen més mesures de reactivació a banda de les que fins ara ha dut a terme la corporació. Una de les propostes millors valorades pel sector són les fires que se celebren cada mes al barri de Rocacorba  i que han ajudat a potenciar el comerç i a atreure visitants en cap de setmana. A més la Fira Oh!Fertes es consolida a la parròquia edició rere edició. A la darrera hi van participar 86 paradistes.

VIllage SHOPPING/ D’altra banda, l’equip comunal ha aparcat de moment una de les propostes que figurava en el seu programa electoral i que pretenia promoure el desenvolupament d’un projecte Village Shopping, o centre de comerç, industrial, artesanal i outlet al mig del poble com un espai emblemàtic dins de l’entorn d’un Centre de Congressos.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT