PUBLICITAT

Encamp

El Govern vol fer d’Andorra el 1r país amb el 100% d’Escoles Verdes

El 48% dels alumnes estudien en centres adherits al projecte

Per MARISA DA COSTA

Un moment del Cinquè Fòrum d'Escoles Verdes, aquest divendres a Encamp
Un moment del Cinquè Fòrum d'Escoles Verdes, aquest divendres a Encamp | ANA / G.LL.T.
La ministra de Medi Ambient, Agricultura i Sostenibilitat, Sílvia Calvó, va manifestar ahir la voluntat del Govern de fer del Principat «el primer país del món en què la totalitat dels seus estudiants es trobin escolaritzats en una Escola Verda». Aquest desig va ser expressat a la celebració acollida el matí de divendres pel Complex Esportiu i Sociocultural d’Encamp, en el marc del Dia Internacional del Medi Ambient.
 
Les instal·lacions poliesportives van ubicar la jornada d’Escoles Verdes d’Andorra, que enguany arriba a la seva cinquena edició. Calvó, que va presenciar la presentació dels treballs que infants i joves van desenvolupar durant tot el curs escolar que es troba a punt de finalitzar, destacava el notable increment i acceptació donat «en només un lustre». «Gairebé el 50% dels alumnes del país formen part d’un centre educatiu» membre del pla Escoles Verdes, impulsat per l’Executiu. El 10% d’aquest percentatge es va afegir a la iniciativa després d’encetat el 2015;ja són 16 d’un global de 33 centres els que hi participen.
 
Per ara, i segons les xifres oferides per la titular de medi ambient, 5.200 alumnes de tots els sistemes educatius –tant andorrà com espanyol i francès–, estudien en escoles favorables a la preservació del medi ambient i que advoquen per la sostenibilitat i l’ecologisme. La jornada desenvolupada ahir és una més de les propostes de conscienciació empreses per part dels mestres i educadors d’Andorra.
 
Els projectes dels infants/ Des de maternal fins a Formació Professional, passant per primera i segona ensenyança, s’incentiva a nens i joves a ser curosos amb el planeta Terra. Un dels passos que condueixen a la conscienciació, és l’impuls d’activitats que, essent de caràcter pràctic i entretingudes, porten a l’alumne a la conscienciació sobre la necessitat de preservar el medi. Alguns d’aquests interessants experiments van ser presentats per grups i parelles d’alumnes: un decàleg sobre el comportament que s’ha de mantenir a la muntanya i als refugis, fabricació de sabons amb oli, gots de paper de pedra (molt més ecològic i, a més, de millor qualitat que el de cel·lulosa)... La mostra va ser clausurada amb l’entrega d’un guardó a cadascun dels centres educatius participants.
 
Mònica Sànchez, cap d’estudis del centre amfitrió, l’Escola de Maternal i Primera Ensenyança d’Encamp, va destacar el paper educatiu de la jornada, així com la capacitat de conscienciar també als adults a través de la integració de nens i joves en un esdeveniment com el que  va organitzar ahir l’Escola d’Encamp. 

Comenta aquest article

PUBLICITAT