PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Llovera manega quatre propostes per tornar al Dakar l’any que ve

Una és per renovar amb el buggy d’MD Rallye Team i les altres tres són per córrer en cotxes de 4RM

Per Iván Moure

Llovera (dreta) i el seu mecànic Tonino, la setmana passada a la seu de Roma de Guidosimplex, la fàbrica d’adaptació de vehicles a discapacitats.
Llovera (dreta) i el seu mecànic Tonino, la setmana passada a la seu de Roma de Guidosimplex, la fàbrica d’adaptació de vehicles a discapacitats. | EL PERIÒDIC
La tercera setmana del gener d’aquest any, pocs dies després de fer història i convertir-se en el primer discapacitat que acaba un Dakar, Albert Llovera va dir: «Si l’any que torna a ser tan dur que no comptin amb mi». Unes paraules que mig any més tard ja se les ha endut el vent. Llovera ha canviat d’opinió. Li ha tornat el cuc, cosa que ja era d’esperar en algú com ell que té passió pel motor, i per això està treballant per poder tornar a disputar el ral·li més prestigiós del món l’any que ve. «No sé si tornarà a ser tan dur com al 2015 però sí, jo estic mirant de tornar, m’han tornat les ganes, sembla que no puc evitar-ho», va confirmar ahir en declaracions a EL PERIÒDIC.
 
Per córrer el Dakar és evident que ha de voler ell, però també ha de trobar un equip. I de pretendents, no li en falten. Ara mateix l’andorrà té a sobre de la taula quatre propostes. Una és per tornar a córrer amb un buggy amb l’MD Rallye Team i les altres tres són de marques que el volen a sobre de cotxes de quatre rodes motrius (4RM), tot i que no va voler avançar els seus noms: «Estic en negociacions i fins que no tingui res clar no puc explicar res», va indicar sense negar-ho. Amb tot, també va deixar clar que no té preferència: «Jo el que vull és anar-hi. Mentre estigui a Buenos Aires a la línia de sortida, a mi m’és igual si vaig amb un buggy o amb un 4RM», va opinar.
 
Llovera no es fixa cap data per comprometre’s amb algun d’aquests quatre equips –o d’altres que puguin sortir a la llum–, tot i que fa tres setmanes que no para de fer quilòmetres i quilòmetres per fer reunions. Uns 10.000, amb desplaçaments a Itàlia –principalment Roma, com es pot apreciar a la fotografia– i diverses ciutats espanyoles: Madrid, Barcelona, Saragossa, València... «M’ho vaig combinant amb les conferències que tinc programades. Per exemple demà [per avui] tinc previst marxar a Madrid perquè tinc una xerrada i aprofitaré per reunir-me amb algú. Em falten hores, però vull que surti i per això haig de fer-ho així. Ara no puc permetre’m el luxe de descansar».
 
MIRANT DE FER ALGUNA CARRERA

encara que no tingui encara assegurada la participació al Dakar 2016, l’andorrà no vol que li passi com l’any passat, que fins al novembre no va posar-se al volant del buggy. «Això s’ha d’evitar. Estic mirant de fer algun test i alguna carrera amb un format similar que em pot servir com un entrenament. Crec que això és indispensable. El que no puc fer és esperar a tancar cap acord per començar a preparar-me perquè si no, potser no em dóna temps d’arribar a la cita preparat al 100%», va reconèixer deixant clar que ho té tot encarat per tornar a ser un dels representants andorrans al Dakar.
 
CARCHAT CORRE AQUEST CAP DE SETMANA A SARDENYA
 
Joan Carchat no va començar amb bon peu el seu debut en el Mundial de ral·lis (WRC). En la primera prova que va disputar, el 24 de maig passat a Portugal, es va haver de retirar en la primera jornada per problemes amb el motor, que se li va aturar. Els mecànics d’ACSM han pogut arreglar les anomalies del seu MIitsubishi Lancer Evolution X durant aquestes tres darreres setmanes i per tant el pilot andorrà podrà córrer la pròxima cita. De fet ja s’ha desplaçat a Itàlia, on el cap de setmana vinent afrontarà la que per a ell serà la segona prova –la sisena del calendari– del WRC a Sardenya, amb uns trams estrets i de muntanya al voltant de la localitat de Porto Cervo. Carchat competeix en la categoria WRC2, en la qual és líder el catarí Nasser Al-Attiyah, gran amic de Llovera.
 
AMÀLIA VINYES ES PERD ALMENYS TRES CARRERES 
 
Va abandonar en la primera especial de la cita inicial del Campionat d’Espanya de ral·lis per problemes mecànics, però per si això és poc va tornar a retirar-se per una sortida de carretera en la següent cita, l’últim cap de setmana de maig al Rías Baixas amb la desgràcia afegida de que es va trencar un canell. Això ha fet que l’andorrana es perdés la prova de l’Eurocup Seat Lleó el cap de setmana passat a Silverstone, que es perdi també la cita al circuit Red Bull Ring d’Àustria a principis de juliol, i la prova de l’Espanyol d’Ourense, el cap de setmana que ve. No es descarta tampoc que la petita dels germans Vinyes hagi de passar per quiròfan per recuperar-se del trencament del canell i la seva presència al Ferrol a l’agost per a l’Espanyol –la primera cita després de l’aturada– és una incògnita.
 
JOAN VINYES SEGUEIX SENSE TENIR UNA DATA DE RETORN
 
Joan Vinyes ni tan sols ha arribat a iniciar una temporada en la qual de nou tenia previst disputar el Campionat d’Espanya de ral·lis, en el qual buscava recuperar el tro en dues rodes motrius després de deixar-lo escapar en l’edició del 2014. Al febrer va tenir un accident esquiant i va patir un pinçament dels cinc nervis d’un braç, fins el punt que des de la punta dels dits a l’espatlla no sentia res. Amb sessions diàries de fisioteràpia de sis i set hores, l’andorrà ha pogut recuperar la sensibilitat en tres nervis, però encara en té dos pinçats i continua sense tenir una data per al retorn. Així doncs no correrà a Ourense el cap de setmana vinent, després hi ha aturada estival i el campionat es reprendrà el darrer cap de setmana d’agost al ral·li del Ferrol, per al qual la seva participació també és un misteri.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT