PUBLICITAT

Carchat a Sardenya: No és suficient

Una errada dissabte en el canvi de pneumàtics eclipsa el bon paper del pilot andorrà

El Mitsubishi de CArchat i Leite supera un tram de fang i aigua a la cita del Mundial a Sardenya, amb les carreteres estretes, tancades, trencades i trams de bosc com el d’aquesta imatge.
El Mitsubishi de CArchat i Leite supera un tram de fang i aigua a la cita del Mundial a Sardenya, amb les carreteres estretes, tancades, trencades i trams de bosc com el d’aquesta imatge. | Jordi Rierola
Joan Carchat i el seu copilot Claudi Leite (Mitsubishi EVO X) van tenir una actuació més que digna a Sardenya en el Campionat del Món de ral·lis (WRC) que, amb tot, no va ser suficient per tornar satisfet de la feina feta. El tàndem andorrà va cometre una greu errada en el canvi de pneumàtics de la jornada de dissabte i allò va tirar per terra tota la feina feta. Carchat era el líder en la categoria de cotxes de producció –són deu que estan inclosos dins del WRC2–amb un marge ample i aquell incident va provocar l’abandó automàtic i una sanció de 42 minuts (5 per cada una de les 6 especials del dia que quedaven) que els va relegar al tercer lloc del podi.
 
Dijous, en la súper especial urbana que es va disputar a Càller, Carchat va lluir-se obtenint el 14è millor registre d’un total de 23 a WRC2. Divendres va ser un dia vibrant i l’actuació del pilot d’Ordino va anar de menys a més. Clarament. Es movia inicialment per sobre dels quinze primers però les quatre últimes cronometrades van ser per emmarcar i va anar avançant posicions: era 17è i va passar a ser 14è, 13è, 11è i 9è per acabar el dia en la posició onze de la general i a només segons, del top-10. Al-Attiyah, per exemple, va ser novè. «El nivell, comparat amb el de l’Espanyol, és enormement superior. El canvi és brutal, però a poc a poc ens adaptem», comentava al respecte Carchat.
 
I va arribar dissabte, el dia negre. Aquell dia, de nou amb nou especials, va ser igual de bo que l’anterior però el dia va acabar amb un pas enrere de sis posicions, Si era 11è, va passar a ser 17è (de 20 que quedaven). El motiu és que en una zona d’enllaç i sense dret a l’assistència, van canviar les rodes als propis pilots i es van deixar la roda davantera esquerra fluixa. En el moment de fer l’especial la roda va sortir descontrolada i els va obligar a retirar-se. 
Ahir, agafant-se a la opció super ral·li, Carchat va remuntar una posició fins acabar 16è de 17. «D’una banda te’n vas desanimat perquè tota la bona feina feta es va escapar quan vam perdre la roda però d’altra banda hem d’estar contents del ritme de carrera, sempre endavant i traient avantatge als nostres rivals».
 
Això continua i l’andorrà tornarà a seure al volant del Mitsubishi la primera setmana de juliol a Polònia en la setena cita del Mundial, la tercera per a Carchat.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT