PUBLICITAT

Andorra La Vella

Un 5,1% més de turistes durant la temporada d’hivern d’Andorra

L’increment de visitants s’atribueix a la recuperació econòmica i al contingut audiovisual de la promoció

Per ESTEFANIA GRACIA

Turistes a les pistes d’esquí de Grandvalira, durant una campanya anterior d’hivern.
Turistes a les pistes d’esquí de Grandvalira, durant una campanya anterior d’hivern. | TONY LARA
Segons va informar ahir el ministre de Turisme i Comerç, Francesc Camp, entre l’1 de desembre del 2014 i el 22 d’abril de 2015, van venir al Principat un total de 1.228.484 turistes. Xifra que implica un 5,1% més que la temporada passada, i un 3,3% més que l’objectiu fixat per Andorra Turisme. 
 
I és que gairebé 60.000 persones més van decidir passar les vacances al Principat durant la temporada d’hivern 2014-2015, tot i els 10 dies de tancament dels accessos per França i els 11 dies d’esquí menys que l’any passat, segons va remarcar Camp. 
A més, segons el ministre, aquest increment pot ser degut a la «recuperació econòmica de molts mercats europeus, i més que mai, al tipus de campanya que s’ha fet i el seu contingut audiovisual», doncs segons Camp, ha influït molts turistes a l’hora d’escollir el Principat com a destinació turística d’hivern. 
 
Tot i l’augment, tant el ministre com la Directora de Marketing d’Andorra Turisme, Noemí Pedra, consideren que cal seguir insistint i treballant en les campanyes de França, i és que la descompensació entre els mercats turístics d’Espanya i França «és un aspecte que portem arrossegant des de fa molt de temps i segueix sent molt gran». A més, «és un mercat de proximitat, i em de treballar perquè vinguin i ens coneguin més».
I és que mentre que la principal contribució de turistes són els espanyols, amb 917.714 (un 8,6 més que en l’any anterior), França es queda bastant enrera, amb 118.771, tot i que ha crescut un 17,5% respecte la temporada passada. I pel que fa a les altres nacionalitats, aquestes han disminuït un 13,6%, sobretot per la davallada del turistes provinents del mercat rus.
 
Inversió en la campanya / Per dur a terme totes les accions de la campanya d’aquesta temporada d’hivern 2014-2015, es va fer una inversió de 3.461.541 euros.  D’aquests 958.605 van ser pels Pax TTOO, 2.202.936 euros pel Consumidor Final i 300.000 per l’acord Ski Andorra. 
 
Nou recompte d’entrades / D’altra banda, el Ministre de Turisme i Comerç, Francesc Camp, va comentar ahir en la presentació del balanç final de la Campanya d’hivern 2014-2015 que s’implantarà una nova metodologia de recompte d’ara a la temporada vinent. Aquest nou sistema permetrà obtenir dades «molt més exactes i aprofundides de tots els turistes que visiten Andorra». 
Doncs s’instal·laran unes noves càmeres amb les que s’aconseguirà «afinar les dades en gran mesura», ja que actualment, s’obtenen amb un sistema menys precís. I és que per ara, hi ha unes cintes a la carretera que només permeten diferenciar els turismes dels vehicles pesats. Així doncs, de cara al 2016, es vol «desglossar al màxim les xifres tant per nacionalitats com per fronteres i tipus de vehicles». 
 
Impacte i Valoració de la Campanya / Per tenir més present la repercussió que ha tingut la campanya d’hivern d’aquest 2014-2015, es va decidir fer unes 1.200 enquestes a alguns dels turistes que van visitar Andorra durant aquesta temporada. Amb el qüestionari, es va arribar a la conclusió que el 34% dels enquestats tenien un record espontani de la campanya d’hivern, doncs recordaven haver vist un anunci en algun mitjà. Mentre que el 47% tenia un record suggerit. 
Pel que fa als mitjans on havien vist o escoltat l’anunci, el 59% van recordar haver-lo vist a la televisió,  el 0% a la ràdio, el 33% a la pàgina web d’Andorra Turisme, el 20% a altres llocs online i el 9% al cinema. Així doncs, amb les dades aportades per Andorra Turisme, s’indica que el record i la valoració de la campanya han millorat respecte temporades anteriors. 
A més, la nota que van posar els enquestats a la imatge gràfica va ser de 8,1 i a l’anunci de televisió i de cinema un 8,6. Xifres que Camp reconeix que són difícilment superables. I és que veient «l’hivern mogut que hem tingut, les dades són positives», així va concloure el ministre. 
PUBLICITAT
PUBLICITAT