PUBLICITAT

La Rabassa

S’amplia la xarxa rural amb la Borda Conangle

Sant Julià s’afegeix al circuit GR que permetrà fer la volta al Principat

Per Marisa da Costa

Montserrat Gil i Neus Soriano, a la inauguració del segell de qualificació, ahir.
Montserrat Gil i Neus Soriano, a la inauguració del segell de qualificació, ahir. | El Periòdic
La Borda Conangle, ubicada a la cota 2.000 de La Rabassa, va veure ahir inaugurada la placa que li atorga una classificació notable dins la qualificació de les cases destinades al turisme rural. La cònsol major de Sant Julià de Lòria, Montserrat Gil, va atorgar ahir, acompanyada per la secretària d’Estat de Comerç i Turisme, Neus Soriano, el segell de tres espigues a aquest allotjament situat al costat del parc de Naturlandia. 
 
Soriano destacava la importància d’aquesta nova qualificació: «Per Andorra disposar d’aquests allotjaments no deixa de diversificar l’oferta turística hotelera que tenim al Principat; és el setè allotjament que tenim autoritzat». Amb aquest quart alberg, i segons va explicar la mateixa secretària, se supera les cincuanta places en aquest sector. D’aquesta manera, «es complimenta un producte que s’havia estat demanant» i que els darrers anys ha anotat arreu un notable creixement i motiu d’atracció, sobretot, per les persones que cerquen un respir lluny del moviment i la pol·lució urbanita. 
 
Segons va explicar l’encarregada del departament de Turisme i Comerç del Govern, des de l’Executiu «s’ha oferit tota la col·laboració» a l’òrgan comunal lauredià per tal que la borda assolís el nivell de tres espigues, situant-lo en «una qualitat alta»; la màxima classificació són les quatre espigues. 
 
L’afegiment d’aquest quart alberg no només suposa una ampliació dels allotjaments qualificats com a rurals sinó que també denota la consolidació d’aquest tipus de viatge a Andorra: «Cada vegada estem rebent més interès per part dels propietaris d’aquest tipus d’instal·lacions», constatava Soriano. Les xifres, malgrat que no són concretes, corroboren la tendència a l’alça d’aquest àmbit: «Els primers allotjaments són de l’any 2014, per tant són bastant recents», però permeten ser optimistes; les famílies i, sobretot, les parelles mostren cada vegada més interès per aquest tipus de turisme.
 
De la seva banda, la dirigent de Sant Julià va destacar que «per a Sant Julià i per a Naturlandia, disposar d’aquestes tres espigues al planell de Conangle és tot un èxit: consolidem una infraestructura que tenim al parc». En aquest sentit, Gil va esperar que aquest projecte engegat el desembre del 2014 «sigui un encert». 
 
L’obertura d’aquesta borda va ser possible gràcies a la col·laboració del Govern i d’Andorra Turisme, segons va ressaltar Gil, tot destacant que «ser dins del GR», el Gran Recorregut, demostra que «Sant Julià també aposta per aquests allotjaments».   Per ara, unes 2.500 persones han passat pels allotjaments de Naturlàndia, «tant pel de la cota 2.000 com la de 1.600». En aquest darrer cas, l’hotel també va rebre ahir la placa que l’emplaça al primer nivell dins la qualificació hotelera, amb una estrella.
 
Demanda dels turistes/ Segons la cònsol major, disposar d’allotjaments a la zona alta de La Rabassa era una exigència latent i una necessitat de la parròquia. «Els visitants de Naturlàndia passaven, inicialment, un dia al parc». No obstant, una jornada no és suficien per poder visitar tot el parc, pel que la gent que venia de fora «demanava un allotjament tant a la cota 1.600 com a la 2.000».
 
Va ser arrel de l’interès dels visitants de disposar d’un emplaçament per tal de poder realitzar totes les activitats de manera més pausada que l’administració parroquial va optar per obrir la borda i l’hotel que ahir rebien el segell de qualitat.
 
Capacitat de la borda/ La borda inaugurada el darrer desembre i la setena del seu tipus a Andorra, disposa de lloc per a 18 persones, dividint-se les estàncies en set habitacions dobles i una quàdruple. Ara per ara, l’opció més triada pels visitants que s’acullen a aquesta oferta és l’entrada única amb mitja pensió. 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT