PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Joan Carchat afronta amb precaució el ral·li més ràpid

A la prova de Polònia provarà de sumar punts en la categoria de Producció

Per JOAN JOSEP BLASCO

Salt de Carchat amb el Mitsubishi al Ral·li de Sardenya.
Salt de Carchat amb el Mitsubishi al Ral·li de Sardenya. | ACSM
Si per alguna cosa és conegut, i per alguns temut, el Ral·li de Polònia és perquè es tracta de la prova més ràpida del Mundial. Qualsevol errada pot ser fatal. Amb aquest panorama Joan Carchat confia en no tenir problemes mecànics al Mitsubishi Lancer Evo X, ja que en les dues ocasions aquesta mateixa temporada que ha participat al campionat, els ha patit. A Portugal va haver d’abandonar, mentre que a Sardenya va haver-se d’acollir al superal·li per continuar en cursa.
 
Ahir Carchat i el seu copiliot, Claudi Ribeiro, van poder reconèixer els trams de terra per on hauran de passar el més veloç possible. «El principal a Polònia serà agafar un bon ritme des de l’inici de la carrera sense prendre riscos. És un ral·li molt ràpid», assenyala Carchat, que evitarà «mirar els temps dels altres» per no estar condicionat, ja que «una petita errada et pot provocar una sortida de pista, que pot ser realment perillosa tenint en compte que es fa a molts quilòmetres per hora. Haurem d’estar molt concentrats, sobretot en les notes». Es tracta d’estar atent perquè «a velocitats tan altes en carreteres de terra estretes no hi ha marge d’error».
 
Els objectius a complir en la seva tercera compareixença aquesta temporada al Mundial els té ben clars i plantejats: «Primer de tot és acabar-lo. Espero poder fer un ral·li sencer sense tenir cap problema. Després provarem d’acabar el més alt possible a la classificació en la categoria de Producció». La prova polonesa, que es disputa des del 1921 i que és el segon ral·li més antic del món després del de Montecarlo, consta d’un recorregut de 1.192,50 quilòmetres. Són 19 trams que sumaran un total de 313, 53 km cronometrats, dels quals quasi el 90% serán nous respecte l’any passat. Algunes de les especials es realitzran en direcció inversa. Avui es porta a terme una superespecial de només 2,5 quilòmetres a Mikolajki. Demà i dissabte seran vuit trams en cadascuna de les jornades, i diumenge n’afrontaran només dos.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT