PUBLICITAT

ORDINO

L’Organisme de Recaptació Comunal, al gener de 2017

El pressupost per arrencar el projecte serà «d’uns 120.000€»

Per IVÁN ÁLVAREZ

Reunió de cònsols ahir a Ordino
Reunió de cònsols ahir a Ordino | Emilio Prenas
Els comuns van oficialitzar la intenció que l’Organisme de Recaptació Comunal (ORC) comenci a funcionar al gener de 2017. Per aconseguir vehicular l’implantament de forma correcte es treballa perquè, a partir del gener del 2016, es faci una prova pilot de forma virtual, per poder realitzar els diferents tràmits mancomunats que farà l’organisme des de qualsevol dels set comuns. 
Així ho va reflectir, el cònsol major de la Massana, David Baró, que va assegurar que el gener del 2016, els comuns volen que l’Organisme de Recaptació Comunal ja compleixi les diferents lleis que l’afectaran, per tal que a principi de 2017 l’entitat ja comenci a funcionar i disposi ja d’un local físic –segurament enclavat a Andorra la Vella– amb pressupost per funcionar i de personal propi.
Baró va afirmar que l’organisme «ens ha de permetre, entre d’altres coses, unificar els processos de cobrament d’impostos, taxes i preus públics comunals», i no descarta que «en un futur es pugui integrar en una agència tributària d’àmbit nacional».
Aquest va ser el punt principal de l’ordre del dia de la reunió de cònsols que va acollir ahir el Comú d’Ordino. El disseny i la implementació de l’organisme també van ser rebuts amb entusiasme per l’ahir cònsol amfitrió, Ventura Espot. El mandatari ordinenc es va expressar en termes semblants als de Baró i va deixar clar que «és un projecte per la millora de l’eficàcia de la recaptació i l’eficiència dels recursos. És un procés natural cap a la homogeneització entre comuns i el facilitar la integració, en un futur, d’una agència tributària estatal».  
Espot va aclarir que «ara només falten tot una sèrie d’accions polítiques per tirar el projecte endavant, de buscar la seu, recursos humans i finançament. El full de ruta ja esta fet i abans de l’agost hem de tenir una trobada amb els tècnics i polítics per ficar fil a l’agulla perquè, com hem insistit, al gener de 2016, s’hauria de tenir molta feina avançada». 
 
Inversió de 12.000 euros/ Pel que fa a la seu, durant la reunió de cònsols es va apuntar la conveniència que aquesta estigués situada a Andorra la Vella, pel major pes poblacional de les valls centrals. Cada comú mantindrà la seva oficina d’atenció al ciutadà i Baró va insistir en que s’està davant d’una feina «força feixuga i tècnica i que requereix de molts processos informàtics». En relació al personal, es va apuntar que caldrien una quinzena de persones, que podrien ser treballadors actuals de l’administració que es decideixi reubicar-les. 
Finalment, en referència al pressupost «per arrencar el projecte», en paraules de Baró, seria d’uns 120.000 euros i, en total, es calcula que aquest nou organisme acabarà recaptant uns 35 o 40 milions d’euros entre impostos, taxes i preus públics.
PUBLICITAT