PUBLICITAT

ANDORRA LA VELLA

El valor de la marca comercial

Chené Goméz, ‘coach’ en aparadorisme, imparteix una ‘masterclass’ al sector

Per IVÁN ÁLVAREZ

Chené Gómez, en un moment de la seva exposició davant uns 80 comerciants andorrans
Chené Gómez, en un moment de la seva exposició davant uns 80 comerciants andorrans | El Periòdic
«El gran objectiu és que els comerciants entenguin el significat de cada tendència i que puguin materialitzar les propostes a través de les classes especialitzades per a cada look i eix comercial». Són paraules de Chené Gómez, coach en aparadorisme i encarregat d’impartir el clínic que ahir van poder presenciar prop de 80 comerciants adherits a l’Andorra Shopping Festival La cita, dedicada a promocionar les compres al Principat, avança enguany la seva celebració i del 9 d’octubre fins a l’1 de novembre, Andorra esdevindrà un pulmó comercial. 
Gómez va explicar que volen transmetre les diferències entre els sis looks decoratius que conformaran l’Andorra Shopping Festival i facilitar les eines perquè cada comerciant pugui adaptar el seu aparador en funció de l’eix comercial on es troba ubicat. Aquests looks han dividit les zones comercials en sis parts depenent del tipus de comerç i oferta que s’hi pot trobar. D’aquesta manera, el Centre Històric d’Andorra la Vella estarà ambientat en el Boho Chic –barreja entre hippie i bohemi– l’avinguda Meritxell amb l’Ethnic Craft –que recull una estètica ètnica i es creua amb la resta–, Riberaygua i Travesseres amb la tendència Modern Farmer –la de granger, treballador i les camises a quadres–, Fener Boulevard amb el Neo Romanticism –una tornada a la forta tendència que va esclatar als anys 80 i que van representar musicalment grups com Spandau Ballet o Duran Duran–, la zona Vivand amb el New Mod –cultura que neix a la Anglaterra dels 60 amb elements icònics com la diana, les Vespa, els serrells rectes, les parques o els The Who– i, finalment, Encamp, Pas de la Casa, Ordino, Canillo, Sant Julià de Lòria, i la Massana, amb una ambientació Sport Casual. «Totes les tendències es van repetint però, cada cop, es presentes amb estètiques diferents», va afegir Chené Gómez.
Durant el clínic, els comerciants van poder conèixer tots els elements que inclouen les sis tendències que ambientaran els diferents eixos comercials del país i van recollir les diverses propostes per personalitzar la decoració dels seus aparadors. L’especialista va insistir en que «la finalitat és donar les eines de treball als comerciants perquè puguin crear les seves pròpies idees» i després, a partir del setembre, «es començaran a materialitzar les propostes a través de les classes especialitzades per a cada look i eix comercial». 
Gómez reconeix que es poden presentar certes dificultats durant el procés d’ambientació, ja que no és senzill «aconseguir una ambientació Neo Romanticisim si la teva botiga, per exemple, és una farmàcia». Per aquest motiu, el coach va comentar que la pretensió és posar a disposició de tots els establiments adherits, sigui quina sigui la seva tipologia comercial, les diferents claus estètiques que marquen cada tendència perquè puguin ambientar el seu aparador. 
El gerent d’Andorra Turisme, Betim Budzaku, va explicar que el repte és consolidar Andorra com a destinació de compres, intentar sumar en vendes i pernoctacions, i desestacionalitzar el turisme. El pressupost d’aquesta campanya és a l’entorn de 700.000 euros, i estarà dividida en «una proposta per percebre el país des d’una manera elegant i exclusiva de compres». A més, la gran intenció és la de fer del shopping una activitat lúdica i gratificant.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT