PUBLICITAT

ESCALDES-ENGORDANY

El sector hoteler denuncia «falta d’empatia» per part del comú

Els representants es van reunir, també, amb Capesa i amb Trini Marín

Per IVÁN ÁLVAREZ

Plaça dels Coprínceps, una important zona hotelera
Plaça dels Coprínceps, una important zona hotelera | Tony Lara
Els hotelers i restauradors d’Escaldes es van reunir ahir a la seu de la Unió Hotelera per analitzar la situació i avaluar l’impacte que ha tingut els tres talls de subministrament d’aigua en els seus negocis. Una de les conclusions que es van extreure va ser la «manca d’empatia» per part del comú d’Escaldes envers als hotelers afectats. 
En la trobada es va considerar que havien patit una problemàtica important i cap responsable de la corporació es va preocupar per ells, ni els van trucar ni van aportar cap sol·lució de cara als clients que tenien allotjats. Van posar en comú cada cas individual i de quina forma havia afectat la manca d’aigua, així com els problemes econòmics registrats per la pèrdua de clients, cancel·lació de reserves, descomptes, abonaments, compensacions econòmiques i la despesa generada per la rehabilitació de la instal·lació del subministrament d’aigua d’alguns establiments. A més, van apuntar a tot el tema que afecta a matèria primera, com bugaderies d’hotels que han hagut de llençar molta roba embrutada per l’aigua tèrbola.
En la reunió es va acordar també demanar als diversos comuns, no només a Escaldes, i al Govern, un protocol de comunicació quan es produeixin casos d’emergència, com en el cas de la torrentada. El sector va definir de  «falta de fluidesa i de poc eficient» les transmissions de les alertes durant els dies problemàtics. És a dir, es pretén que el comuns busquin una alternativa de comunicació diferent al cotxe i l’altaveu, ja que molts restauradors van tenir seriosos problemes per entendre els missatges i poder transmetre notícies als seus clients.
D’altra banda, els hotelers van mostrar el seu neguit pel fet que a data d’avui no tinguin garantit el subministrament d’aigua en cas de properes tempestes importants a la zona de Claror. Davant les mesures i les accions promulgades per evitar la terbolesa de l’aigua, el sector es posiciona i remarca que si se sabia que hi podia haver un risc, entenen,que hi ha hagut una negligència important. 
També es va exposar que els hi semblava greu que es portin 6 anys negociant la instal·lació d’un dipòsit nou quan les circumstàncies han deixat pales que era del tot necessari. La voluntat de redactar un comunicat conjunt –que recollirà la incidència del protocol de comunicació i altres aspectes– segueix ferma per intentar evitar situacions com les d’aquests dies. La intenció serà presentar l’escrit a les autoritats a finals de la propera setmana. 
Al vespre, el sector  hoteler es va reunir al comú d’Escaldes amb una representació de la corporació, encapçalada per Trini Marín, i amb el responsable de Capesa, Eduard López. Els hotelers no van sortir gens contents de la trobada i un d’ells va comentar que «no ens han donat gaire solucions i el problema persistirà fins que no s’eliminin els sediments. Només queda mirar al cel i creuar els dits, perquè ja ens han dit que el risc de pluges és alt».

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT