PUBLICITAT

SANT JULIÀ DE LÒRIA

L’agost permet testar el canvi de rasant a la CG1 a la frontera

Durant les vacances de la construcció s’han obert els quatre carrils

Per E. J. M.

Les obres de la modificació de la rasant a la CG1, davant de la depuradora, amb els quatre carrils oberts.
Les obres de la modificació de la rasant a la CG1, davant de la depuradora, amb els quatre carrils oberts. | E. J. M.
Sense comptar la temporada d’hivern, l’agost és el de més afluència de turisme i durant el qual entren més vehicles per les fronteres, sobretot per la hispanoandorrana del riu Runer. Aprofitant que és el mes de vacances de la construcció, el ministeri d’Ordenament Territorial ha obert els quatre carrils que hi ha des de la duana andorrana fins gairebé l’entrada de Sant Julià de Lòria. Durant aquestes setmanes es pot comprovar l’augment de la calçada que s’està fent en les obres de canvi de rasant de la carretera. La diferència d’alçada és evident.

L’actuació que s’està fent consisteix en la modificació de la rasant a la CG1 del punt quilomètric 9,460 fins al PK 9,920. Els treballs es van iniciar l’abril passat i està previst que finalitzin el gener del 2016. La direcció facultativa de l’obra és a càrrec d’Engitec i el cost total de l’actuació és de 2.650.833,65 euros. L’execució va ser adjudicada a la UTE formada pers les empreses TP Unitas Armengol & Montané, SAU i COPSA, amb un termini de 45 setmanes.

Del cost global del canvi de rasant, el Govern n’assumeix 2.186.831 euros. Mitjançant un conveni, FEDA es fa càrrec de la resta del pressupost (463.997 euros) per la seva col·laboració en la construcció de la galeria de serveis.

El projecte inicial es va modificar per reduir-ne el cost final i, finalment, es va descartar la nova rotonda de la zona duanera. A més, també es va reduir l’abast de rectificació de rasant. El ministeri d’Ordenament Territorial ja va explicar quan va adjudicar l’obra que «s’efectuarà una galeria de serveis a tot el llarg del tram a rectificar de la rasant i es pujarà també la rasant de la rotonda de l’EDAR sud, rectificant també la rasant del vial que mena cap a la depuradora [de Sant Julià], anivellant la CG1 una mica més baixa que el pont de la depuradora».

AUTOMÒBILS A DOS NIVELLS / Durant els últims mesos, en lloc dels quatre carrils habituals de circulació només se n’han habilitat dos, un de pujada i un de baixada en un únic tram de la calçada per poder actuar en l’altra meitat. Des de principis d’agost s’ha condicionat la CG1 per deixar oberts els quatre carrils i facilitar la circulació ja que estan entrant molts vehicles de turistes.

La zona que ja s’ha elevat és la de sentit pujada a Sant Julià, i la diferència d’alçada és constatable a simple vista. L’elevació de la rasant en aquest tram de 500 metres es fa per evitar que una crescuda extraordinària del riu Valira inundi la calçada. El tram en què s’està treballant, que estarà en obres encara fins al gener que ve, comença tot just passar la duana i acaba poc més enllà de la depuradora de Sant Julià.
A partir del setembre, quan les empreses de la construcció tornin a la feina, es reprendrà l’obra.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT