PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Carchat se'n va a Alemanya

L'andorrà aconsegueix el pressupost per disputar la novena cita del Mundial (WRC) el cap de setmana que ve

Per El Periòdic

Carchat i Leite celebren el títol en Producció aconseguit a la cita del Mundial de Polònia, al juliol.
Carchat i Leite celebren el títol en Producció aconseguit a la cita del Mundial de Polònia, al juliol. | ACSM
Fa un mes, Joan Carchat no tenia clar si podria disputar la pròxima cita del Campionat Mundial de Ral·lis (WRC). Polònia, la darrera prova, va ser tot un èxit ja que en carrera més ràpida va ser el millor en la categoria de Producció de la segona categoria, però cadascuna és un món i com ha estat habitual aquesta temporada per al pilot andorrà, després de quedar-se sense el recolzament de BPA com a patrocinador principal, l’economia està marcant les seves opcions.
 
Fins ara s’ha pogut pagar els desplaçaments a les proves de Portugal, Sardenya i Polònia gràcies a la fórmula que ha trobat de recaptar diners a través d’una campanya de micromecenatge.
 
Una de les claus de Carchat per poder anar fent caixa i així pagar-se despeses en la màxima cita mundialista dels ral·lis és que va en una línia ascendent. «Això ajuda», va deixar clar. A Polònia havien de fer un bon resultat per mirar al futur amb optismisme i el triomf en Promoció li ha obert les portes per anar a Alemanya el pròxim cap de setmana, del 20 al 23 d’agost. «La gent sap el que estic fent i potser ara és una mica més fàcil», va reconeixer llavors. Havia fet un zero a Portugal, 15 punts a Sardenya i el ple, 25, a Polònia. Ahir, la resposta ja era un sí rotund. «Hi anem», va resoldre. Amb 40 punts en la classificació de Producció, amb un total de nou pilots, i a 46 del líder, l’italià Gianluca Linari.
 
ASFALT, LLAMBORDA, FORMIGÓ I MENHIRS

Alemanya no serà pas un camí de roses. Hi ha cinc trams a les carreteres militars del Panzerplate que destaquen en l’exigent itinerari que espera en terres germàniques. Hi ha zones d’asfalt, però també de llambordes i formigó trencat. Però el més perillós d’aquestes especials són els hinkelsteins, menhirs de formigó a les voreres de les carreteres que els pilots hauran d’esquivar si volen seguir en carrera.
 
TRES DIES, 374 QUILÒMETRES

L’abandó és la principal amenaça ja des de videndres, dia que es dona el tret de sortida a Sauertal, a prop de la frontera amb Luxemburg, amb dues especials a Eifel i ràpides entre vinyes, que s’hauran de fer en dues ocasions. Dissabte nou especials més i diumenge, per acabar, quatre especials més per posar punt i final. Seran en total 374,43 quilòmetres cronometrats.
 
L’equip ACSM al qual hi ha Carchat ha canviat el pilot de l’altre cotxe. Ja no hi serà el portugès Bernardo Sousa, sinó el català de 22 anys Nil Solans, qui conduirà el Peugeot 208 T16.

Comenta aquest article

PUBLICITAT