PUBLICITAT

Andorra La Vella

Jover creu en una major sinergia entre els tres sistemes educatius

El Ministeri està treballant per solucionar la problemàtica de l’excés d’eventuals estructurals

Per ESTEFANIA GRACIA

El ministre d’Educació i Esenyament Superior, Èric Jover.
El ministre d’Educació i Esenyament Superior, Èric Jover. | TONY LARA
El ministre d’Educació i Esenyament Superior, Èric Jover, va inaugurar ahir oficialment el curs escolar 2015-2016 amb un discurs de benvinguda al Centre de Congressos d’Andorra la Vella. Durant aquest, Jover va recordar que actualment s’han registrat uns 11.000 alumnes en els tres sistemes escolars del Principat, tot i que no va especificar les xifres exactes per cada sistema ni les fluctuacions que hi ha hagut en aquests.
 
De la mateixa manera, Jover va voler incidir en la necessitat de reforçar les sinergies entre els tres sistemes educatius públics i gratuïts del Principat. En aquest aspecte, el ministre va recordar «l’estructura educativa envejable del país», però va assegurar que a més dels reptes actuals de cada un dels tres sistemes, «cal ser més ambiciosos i treballar perquè aquests no només cohabitin, sinó que s’estableixin sinergies que permetin sumar més». 
 
De la mateixa manera, Jover va voler remarcar la tasca que està fent el Govern per tal de solucionar l’excés d’eventuals estructurals que hi ha al sistema educatiu. Tot reiterant que s’està treballant tècnicament perquè al gener «puguem treure una primera convocatòria d’edicte, limitada en nombre, que ens pugui servir de prova pilot». A més, el ministre va recordar que aquest edicte «serà obert» i, per tant, no estarà limitat només als eventuals. Tot i això, va assegurar que l’experiència dins del sistema es tindrà en compte «i serà valorada positivament» en la ponderació.
 
Així doncs, amb el discurs, el ministre va voler encoratjar els alumnes i els docents que inicien aquest nou curs. Destacant la importància de la tasca dels docents i de la resta de personal dels sistemes educatius, no només a l’hora d’ensenyar la matèria de les assignatures, sinó també a l’hora d’ajudar a crear ciutadans, «que seran els que formaran una societat millor». Com a conclusió i en referència als alumnes matriculats, Jover va especificar que els educadors i responsables del sector «tenim 11.000 reptes, i no en podem donar cap per perdut». 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT