PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Les companyies d’autobús creuen que l’estació es quedarà petita

Les entitats celebren l’estalvi i la rapidesa però temen pels serveis

Per ESTEFANIA GRACIA

La nova Estació Nacional d’Autobusos estarà integrada per 10 andanes.
La nova Estació Nacional d’Autobusos estarà integrada per 10 andanes. | TONY LARA
La nova Estació Nacional d’Autobusos ha arribat com una «molt bona notícia» per a la majoria de les companyies de transport consultades per aquest rotatori, doncs gran part coincideix en felicitar el projecte ja que tot i que l’estació no serà la que s’estava plantejant en un inici, «al tenir menys costos i fer-se amb més rapidesa, creiem que té més possibilitats de realitzar-se que no pas la proposada al principi», ha recalcat el president de l’Associació de Transports de Viatgers d’Andorra (ATVA) i president de la Cooperativa Interurbana, Gabriel Dalleres. Qui també assegura que en front d’aquest estalvi en temps i diners, «és raonable que el Govern hagi optat per aquest nou projecte», a més, «la nova ubicació és una bona solució, potser no la definitiva, però sí resol de manera adequada la situació actual». Dalleres també ha remarcat que un cop es tingui el projecte més detallat, «ja veurem si hem de variar o no els serveis i quins canvis o aportacions podem donar per millorar aquest camp». 
 
Per la seva part, el gerent del Grup Montmantell, Jordi Troguet, també felicita la nova estació però remarcat que possiblement, aquesta «no serà suficient per tota la quantitat d’autobusos que entren i surten del país, per tant, és possible que en un futur, s’hagi d’ampliar o traslladar, però si dura quatre dies, aquest quatre dies ja tindrem una solució a la situació d’ara». Tot i això, Troguet creu que la nova ubicació facilita molt els serveis, perquè fins ara, «ens havíem d’espavilar amb estacions privades, i des del moment en que es faci l’estació nacional, tothom estarà obligat a sortir d’aquesta». Doncs «ara nosaltres hem de sortir d’Escaldes o Caldea passant pel mig del centre entorpint i perjudicant la circulació i el trànsit i sense tenir horaris fixos», i «amb la nova ubicació de l’estació, serà més còmode sortir amb els autobusos i sobretot serà més segur per a la població». 
 
Des de l’empresa de transport de passatgers Novatel, Sergi Andaluz celebra la notícia, però lamenta que des de l’entitat «ens haguem hagut d’assabentar de la nova estació per la premsa». 
A més, «l’estació pot ser que es quedi petita i no doni tot el servei que es podria donar amb el projecte inicial». Perquè «deu andanes són poques i els conductors i clients també necessiten un espai on descansar o on resguardar-se mentre esperen, no se si es té previst habilitar un espai per aquestes necessitats, però s’ha de tenir en compte». Per tant, «creiem que no hi haurà espai per tots». 
 
De totes maneres, «caldrà esperar a veure el projecte més detallat i complet de l’estació perquè, per ara, nosaltres no hem rebut cap document ni especificació al respecte». Andaluz també comenta que en funció d’aquest pla final, «veurem si hem d’ampliar serveis o no o si s’haurà de fer alguna modificació en els itineraris». 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT