PUBLICITAT

ANDORRA LA VELLA

El Cirque du Soleil genera un impacte de 16,9 milions

L’espectacle ‘Scalada: Storia’ suposa un augment de visitants al país al mes de juliol

Per IVÁN ÁLVAREZ

Un moment de l’espectacle ‘Scalada:Storia’, el passat juliol a Andorra la Vella
Un moment de l’espectacle ‘Scalada:Storia’, el passat juliol a Andorra la Vella | Tony Lara
Andorra Turisme va presentar el balanç del tercer espectacle de la companyia canadenca Cirque du Soleil al Principat i va xifrar l’impacte econòmic global net d’Scalada:Storia en 16,9 milions d’euros, és a dir, un  creixement del 25% respecte l’any passat que va ser de 13,4 milions. L’impacte econòmic total es és de 19.327.666 euros amb un cost net de l’esdeveniment de 2.441.503 euros.
 
El ministre de Turisme i Comerç, Francesc Camp, va valorar positivament aquestes dades i va explicar que un dels aspectes més rellevants ha estat el fet que «prop de 96.000 persones» –de 103.000 places– han gaudit aquest juliol de la mostra del Cirque du Soleil, el que suposa un 94% d’ocupació: «L’espectacle va creixent en nombre d’espectadors, tot i que s’ha de tenir en compte que hi ha hagut quatre representacions de més. La proposta continua agradant, cada cop esdevé una oferta turística més important a l‘estiu i, en definitiva, la valoració és força positiva i amb intenció de donar-li continuïtat». 
 
Camp va indicar que «és bastant probable que es continuï amb el format actual, a l’aire lliure i dividint el public entre el sector de pagament i l’altre gratuït. És un model que funciona i no cal tocar res. És un bon equilibri tenir repartit les dues modalitats en un 50% i la gratuïtat és una de les forces de l’espectacle». Tanmateix, el ministre va afegir que «dins del global dels elements que configuren l’espectacle, poc a poc s’han anat corregint les coses que no funcionaven. Per exemple, la visibilitat». 
 
En aquest sentit, el director de nous projectes d’Andorra Turisme, Enric Torres, va apuntar que per millorar la visibilitat general i trobar «una imatge més coherent» es va pujar l’escenari un metre i mig i «aquests detall s’ha notat a l’hora de rebre valoracions més altes del públic, juntament amb el fet de respondre a la petició de realitzar números més aeris». Torres va afegir que «la nota mitjana pel que fa a visibilitat ha augmentat de manera notable. Mentre que al 2014 es va registrar un  6,9 en aquest apartat, enguany la valoració ha estat de 8,2 i es per estar satisfets». Aquesta millora s’emmarca dins de les valoracions del públic que accedeix a l’espectacle de franc i segueix el show de peu dret. Els assistents a Scalada: Storia, a més, van puntuar l’espectacle amb un 8,8, un 0,1 més que l’any passat. El responsable d’Andorra Turisme va afegir que la despesa dels espectadors visitants al país ha estat de 18.005.000 euros, 5,5 euros més per persona que l’any 2014.
 
100.000 espectadors, un repte/ El ministre Camp també va reconèixer que, ja que s’ha arribat a la xifra de 96.000 persones que han gaudit de Scalada: Storia, «el repte i el que ens demana el cos és arribar l’any que ve als 100.000 espectadors». Això sí, el ministre va descartar fer una nova ampliació de més setmanes de l’espectacle «perquè suposaria un cost molt elevat i ja no seria assumible pel pressupost que tenim». 
 
 El titular de la cartera de Turisme i Comerç va exposar, també, que «el que no sabem és si es donarà continuïtat a la trilogia Scalada, que ja no seria trilogia, o farem un altre tipus d’espectacle no tan lligat a Andorra. Encara no podem avançar res perquè no és una decisió fàcil i estem en ple procés de valoració amb Cirque du Soleil». Igualment, Camp va reconèixer que «la idea és tenir més estabilitat i no haver de negociar cada any» i va afirmar que «fins que no estigui tot tancat no es pot garantir res, però podem dir, gairebé segur, que Cirque du Soleil tornarà l’estiu que ve a Andorra. Ara estem encara negociant».
 
Consolidar el públic forà/ Pel que fa a la tipologia de visitants, Camp va explicar que «s’ha experimentat un augment del 25% del turista francès i de l’espanyol» i, per contra, va reconèixer que la resta de visitants d’altres nacionalitats, que mostra un sector més atomitzat, ha patit certa tendència a la baixa. En aquest cas, fent referència al descens del número de russos que han visitat Andorra aquest estiu. 
 
Enric Torres va exposar que consolidar el públic llunyà per augmentar les pernoctacions al país és un dels altres objectius i Camp va ampliar aquesta afirmació assegurant que «el 85% dels que van venir a veure l’espectacle, van fer nit al país. La pernoctació mitjana del Cirque du Soleil és molt similar a la que tenim globalment al país a l’estiu, al voltant de 2,3 nits per persona, que és bastant inferior a la que es registra a l’hivern. El públic que tenim a l’estiu és, majoritàriament, de proximitat i treballem per comunicar l’oferta fora d’Andorra. Poc a poc s’hauria d’anar consolidant aquest públic més llunyà i, a partir d’aquí, es quedaran més nits. Es pot marcar com objectiu futur que el Cirque du Soleil s’internacionalitzi una mica més al Principat», va explicar.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT