PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Uns 2.000 usuaris afectats per l’avaria de Som Televisió

La companyia optarà per «compensacions personals» als clients

Per ESTEFANIA GRACIA

La companyia optarà per «compensacions personals» als clients.
La companyia optarà per «compensacions personals» als clients. | TONY LARA
El servei de televisió per cable d’Andorra Telecom (Som Televisió) s’ha estat veient afectat per una incidència tecnològica des del passat dimarts, provocant que alguns dels usuaris no poguessin tenir el servei. Vers aquest fet, el director general d’Andorra Telecom, Jordi Nadal, i el director tècnic de la companyia, Joan Marc Lauga, van comparèixer ahir per informar sobre l’evolució de l’avaria i les mesures que s’estaven prenent. Nadal va esmentar que actualment a Andorra hi ha 12.000 usuaris que tenen el servei de televisió per cable, i d’aquests, «uns 2.000 s’han pogut veure afectats per les avaries». 
 
Nadal va demanar disculpes als afectats i va assegurar que es donaran «compensacions personals» en funció del paquet televisiu que es tingui contractat. Aquestes bonificacions s’aplicaran als usuaris que han tramés les queixes a Andorra Telecom especificant la seva afectació per la incidència.
 
Segons Lauga, el problema s’ha produït en el maquinari que assigna la senyal als decodificadors en el moment de posar-se en marxa. Ja que la informació que transmetia «era errònia, de manera que els decodificadors no aconseguien disposar de senyal, i es bloquejava l’operació».
 
Després de veure les afectacions, «la solució va ser la instal·lació del maquinari de control en les rutes que distribueixen la senyal per tot el territori o la desviació cap a rutes alternatives», fet que ha produït en algun moment la saturació de les línies com a efecte colateral. Tot i això, Nadal va comentar que aquesta ha estat una «solució temporal, i fins a mitjans d’aquesta setmana, els proveïdors no ens portaran un únic servidor que podrà donar servei a tots els usuaris, tenint així la solució definitiva». Per ara, Andorra Telecom recomana als seus clients no desconnectar el decodificador encara que la televisió no estigui en funcionament. 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT