PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Carchat deixarà el Mundial si no troba un patrocinador gran

El pilot andorrà veu complicat poder trobar els 20.000€ que li demana l’equip de cara al Ral·li de Gal·les

Per ALBERT CANES

Joan Carchat pilota el seu Mitsubishi Lancer Evo X, amb Claudi Ribeiro com a copilot, en el Ral·li d’Alemanya el passat més d’agost.
Joan Carchat pilota el seu Mitsubishi Lancer Evo X, amb Claudi Ribeiro com a copilot, en el Ral·li d’Alemanya el passat més d’agost. | ACSM
És un món que coneix de sobres. Els ral·lis comporten molts alts i baixos per a tots els pilots i ara li està tocant a Joan Carchat patir una mica més del compte. Tot va començar quan va esclatar el cas BPA que el va deixar sense patrocinador principal a falta de poc temps per començar el Mundial. Es va quedar sense una enorme part del pressupost i això el va afectar molt a nivell competitiu. La temporada hagués estat ben diferent per a ell si hagués comptat amb aquesta part important de diners i això és el que espera de cara a l’any vinent l’andorrà. 
 
«Només continuaré al Mundial si trobem un patrocinador gran. Si no, no sé què faré. Potser torno al Nacional d’Espanya o ja veurem», explica Carchat, que espera que aquesta opció no es compleixi i pugui seguir un any més competint a l’elit mundial dels ral·lis. Si cap patrocinador s’ofereix, el FIA World Rally Championship deixaria de tenir representació andorrana. Tot i això, el pilot d’ACSM se centra ara en poder acabar bé aquesta temporada amb el seu equip més que en les opcions de cara a la temporada vinent. «De moment, penso en finalitzar a Gal·les i portar el màxim de diners possibles per acabar bé amb l’equip i que puguem estar contents», indica el pilot. Després del Ral·li de Gal·les, que es disputa del 12 al 15 de novembre, l’andorrà tindrà algun compromís més amb l’equip. «Potser hauré de donar un cop de mà en algun ral·li perquè estiguin contents amb mi. Després em dedicaré a buscar un patrocinador gran que sigui del tipus que tenia l’any passat», argumenta. 
 
20.000€ per anar bé

Les possibilitats per a que Carchat continuï una temporada més al Mundial augmentaran si aporta la quantitat de diners que l’equip li va demanar per a l’última cita de la temporada. «Està complicat. Anem demanant a diversos llocs, però està difícil. Abans era més fàcil perquè els bons resultats havien acompanyat, però amb el contratemps de Catalunya es fa més complicat buscar», comenta Carchat. El trencament de motor en la jornada de dissabte al Ral·li Costa Daurada, en el qual hi tenia posades moltes esperances ja que ho tenia tot de cara, va acabar complicant encara més les coses ja que s’ha de canviar tot i això comporta unes despeses extres que es van fent més difícils d’assumir. «Han de canviar molt les coses perquè pugui estar bé», afegeix en referència als 20.000€ que necessita. 
 
A nivell anímic, el pilot es troba bé tot i l’abandonament recent a Catalunya. «Estic curat d’aquestes coses. Poden sortir sempre moltes històries en un ral·li. Sempre et quedes millor quan abandones per un error que no ha estat teu. Va ser un problema que ningú sap per què i ja està». L’andorrà, amb la inscripció feta de cara a Gal·les espera poder fer una bona actuació en la darrera cita per acabar de la millor manera possible la temporada i deixar oberta la porta a la següent, tot i que la situació amb el pressupost no sigui la més òptima possible. 
 
Les bones actuacions han avalat a Carchat en les sis curses que ha disputat fins el moment. Ha assolit tres primeres posicions en la categoria de producció, a Polònia, a Alemanya i a França, respectivcament, i una tercera plaça, a Itàlia. Els dos abandonaments han estat per problemes tècnics, sense els quals estaria liderant la categoria. Gal·les pot ser l’última demostració del nivell de l’andorrà en la competició més prestigiosa de ral·lis.

Les opcions de Carchat de guanyar el Mundial en la categoria de Producció
 
Ho té complicat el pilot del Principat per endur-se el títol mundial de la categoria de Producció del WRC2. El zero fet al Ral·li Catalunya-Costa Daurada va reduir molt les opcions ja que es troba en la tercera posició de la classificació amb 90 punts, 20 menys que el líder de la taula, l’italià Max Rendina, i 14 menys que el segon, el també provinent d’Itàlia, Gianluca Linari. El primer no viatjarà a Gal·les, però sí que ho farà el segon. Per tant, per guanyar en Producció, l’andorrà hauria de vèncer en l’última prova de l’any i que Linari no sumés cap punt. La cosa es complica sabent que en aquest ral·li hi participarà un gal·lès que acostuma a guanyar per la gran experiència i coneixença que té del traçat. «Vèncer està molt difícil perquè hi ha un pilot local que sempre hi guanya. De totes maneres, que no quedi per intentar-ho», comenta Carchat, que si queda segon no podrà obtenir el títol faci el que faci la resta.

Si el motor no hagués dit prou el passat diumenge, l’andorrà podria ser líder ara mateix amb la primera plaça en la qual estava situat abans de la retirada. Els 25 punts de vencedor de prova li donava el liderat abans d’encara la cursa gal·lesa. D’aquesta manera, la cosa estaria de cara ja que només hauria de mantenir-se per davant de Linari per obtenir el títol en Producció, però el motor l’ha deixat amb poques opcions.

L’andorrà tampoc té assegurat el podi ja que només dos punts per sota seu té al francès Alain Foulon que també té la possibilitat d’anar a Gal·les ja que només ha participat en cinc proves. Per tant,  en cas de no poder vèncer, si Carchat vol mantenir-se en el podi haurà de finalitzar per davant del pilot de França també. 

PUBLICITAT
PUBLICITAT