PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Cristian España es planteja fer un Ral·li Dakar de menys a més

L’objectiu principal en la seva primera experiència al raid sud-americà és completar-lo

Per JOAN JOSEP BLASCO

España, a l’esquerra, va explicar com s’ha confirmat el projecte per ser per primer cop al Dakar.
España, a l’esquerra, va explicar com s’ha confirmat el projecte per ser per primer cop al Dakar. | Tony Lara
Fa poc més d’un any començava a treballar en el projecte del Ral·li Dakar. Ara el té confirmat. Cristian España serà el primer pilot andorrà en ser al reid més prestigiós del planeta amb un equip de motos oficial. Suzuki li ha fet confiança per les seves capacitats. El dos de gener de l’any vinent serà a Buenos Aires per prendre la sortida.
 
«Hem fet el somni realitat». Així mateix iniciava el pilot la roda de premsa on explicava el seu projecte. Hi serà amb una Suzuki RMZ 450, modificada per fer-la més lleugera. Tindrà una velocitat punta de 170 km/h. Com a companys d’equip tindrà a Daniel Gouet i Nacho Cornejo. Té clar que l’objectiu amb el que serà a Sud-amèrica «és acabar-lo» perquè serà la seva primera experiència i «no vull anar més ràpid del que pertoca. Començaré de manera pausada i tranquil·la, però al final vull ser a les primeres posicions». S’ha d’adaptar, perquè «sóc un pilot ràpid i he de gestionar-ho bé». Vol anar de menys a més un cop agafi el contacte amb el terreny. Les properes setmanes entrenarà amb el roadbook, perquè «si corres i no navegues bé et perds i això és un problema». El recorregut «serà bastant tècnic. Al no haver-hi dunes a mi m’afavoreix molt».
 
Quan va prendre part a l’Argentina al Desafío Ruta 40, de les Dakar Series, el que li va quedar clar és que «a partir del quart o cinquè dia el cos s’acostuma a no dormir i el desgast de l’etapa» i en els enllaços «no hi ha ningú, estàs tu sol». Aquest fet fa que «a partir del sisè dia és més psicològic que una altra cosa». España entrena al gimnàs amb el resident castellonenc Joan Barreda, un dels favorits per fer-se amb el Tuareg daurat. Per tant, és un bon element per recollir informació de «com gestiona els dies, que porta a sobre la moto, com s’alimenta i ensenyar-me la manera d’enfocar el roadbook».

Comenta aquest article

PUBLICITAT