PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Un problema mecànic obliga Àlex Bercianos a abandonar

Al seu retorn als ral·lis completa quatre dels sis trams del Torrefeta-Florejacs

Per JOAN JOSEP BLASCO

Bercianos, amb el Seat Ibiza, en un dels trams de la prova lleidatana.
Bercianos, amb el Seat Ibiza, en un dels trams de la prova lleidatana. | #GASS
El retorn als ral·lis no va cacabar bé per a Àlex Bercianos. Feia tres anys que no competia en aquest tipus de proves i va haver d’abandonar en el cinquè tram. El retorn a la competició es produia al Ral·li Torrefeta-Florejacs, penúltima cita del calendari del Campionat de Catalunya de ral·lis de terra.
 
La prova constava de sis trams. En el cinquè es va trencar el volant motor del seu Seat Ibiza, el que el va obligar a deixar la cursa en no poder continuar. En el moment de la incidència anava segon en la categoria de dues rodes motrius i sisè de la classificació general. «És una llàstima perquè fins llavors no havia tingut cap incident greu», assegurava Bercianos, que va tenir bones sensacions al llarg de la prova lleidatana: «Em falta ritme de competició i es nota, però em vaig sentir molt còmode en tot moment, a pesar del temps que portava sense competir en un ral·li, que el cotxe era nou per a mi, no coneixia el copilot i trams on no hi havia corregut mai». La valoració «és positiva, perquè vam aconseguir anar ràpids, i estàvem confiats i segurs». I tot tenint en compte que «quasi no havia pogut provar el vehicle, el que em va penalitzar». També el fet que el model d’Ibiza que conduïa «és molt exigent a nivell de pilotatge. No és gaire fàcil de portar». De cara al seu futur, per tornar l’any vinent al món dels ral·lis, no es pronuncia ni en un sentit ni en un altre.
 
El final de la prova va tenir un desenllaç inesperat. Nani Roma (Mini Cooper) era el líder des del primer tram, ampliant diferències en cadascun d’ells respecte als seus principals rivals. Però a menys de 200 metres de l’últim, amb la línia d’arribada a la vista, va trencar la bieleta de direcció, que el va fer abandonar quan tenia la victòria a tocar. La incidència l’aprofitava el segon classificat, Miquel Prat (Mitsubishi Colt Proto), per vèncer i al mateix temps fer-se amb el títol de campió de Catalunya de l’especialitat. El segon calaix del podi va ocupar-lo Javier Leyun (Mitsubishi Lancer Evo IX), i el tercer Gerard Fontaner (Peugeot 106 GTi 1.6).

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT