PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Llovera repeteix al Dakar, però aquest cop al volant d’un camió

Tanca a l’últim moment conduir un Tatra de l’equip txec Bonver Dakar Project a Sud-amèrica

Per JOAN JOSEP BLASCO

Albert Llovera i el seu copilot, Charly Gotlib, amb el Tatra amb el que participaran al Dakar.
Albert Llovera i el seu copilot, Charly Gotlib, amb el Tatra amb el que participaran al Dakar. | Bonver Dakar Project
No deixa de sorprendre. Albert Llovera s’atreveix amb tot. El seu objectiu era tornar a competir l’any vinent al Ral·li Dakar, però amb un cotxe. Aquesta opció es va allunyar i no ha desaprofitat l’ocasió que se li ha presentat al davant. Amb un vehicle amb força més tonatge i potència. Competirà a Sud-amèrica amb un camió, que s’ha hagut d’adaptar a corre-cuita per a que el pugui conduir.
 
Als darrers mesos ha estat centrat en trobar patrocinadors per confeccionar un pressupost per poder tornar a Dakar. Però les quantitats no permetien tancar un projecte, pel que «ho veia molt negre i quasi no tenia esperances per tornar-hi el 2016», admet Llovera. Fins que no fa ni dues setmanes que va rebre una trucada que ho canviaria tot. L’equip txec del Bonver Dakar Project compta amb tres camions i un dels seus pilots es va lesionar. En la llista de futuribles per substituir-lo hi havia sis noms, i entre ells el de l’andorrà. El cap de l’equip anys enrera havia estat amb Mitsubishi, amb el que Llovera va córrer tres ral·lis en un conjunt satèl·lit de la marca, però amb aquest fet més d’altres referències que li van arribar el van convèncer per oferir-li la plaça. I no s’ho va pensar per acceptar.
 
Calia comprovar que es pogués adaptar el vehicle a la seva conducció, pel que es va traslladar a Roma, on els mecànics van posar-lo a punt en tant sols cinc dies. «Han fet una feina espectacular», remarca el pilot, que veu acomplert el somni de tornar al Dakar, però amb un vehicle que poc s’esperava: «No m’hagués pensat mai conduir un camió, però és una nova aventura que he volgut provar i  m’hi he llançat». I és que el Tatra que conduirà té un motor de 13.000 cc, 900 cavalls i 9.000 quilos de pes. Com que no té antecendets a bord d’un camió ni quilòmetres al darrera al desert amb un vehicle d’aquestes característiques, «l’objectiu és acabar, perquè és un handicap important no tenir experiència amb una bèstia d’aquestes». Com a copilot té a Charly Gotlib.
 
Avui és a París en la presentació del recorregut del Dakar. Després tots els vehicles que participaran al Dakar agafaran camí cap a Le Havre per ser embarcats cap a l’Argentina. El 2 de gener Llovera serà a Buenos Aires per prendre la sortida i provar de repetir l’experiència de l’any passat, quan va finalitzar el raid.

Comenta aquest article

PUBLICITAT