PUBLICITAT

Andorra La Vella

Una renda virtual

El Govern recorda que cal omplir el formulari 315 amb les circumstàncies personals, familiars i econòmiques abans del 31 de desembre

Per ESTEFANIA GRACIA

Presentació de la campanya de comunicació de l’IRPF, ahir.
Presentació de la campanya de comunicació de l’IRPF, ahir. | ANA / C. G.
El Govern va anunciar ahir en una roda de premsa que aquest any la tramitació de l’Impost sobre la Renda de les Persones Físiques (IRPF) es podrà avançar de forma virtual, a través d’un formulari (el 315) on cal comunicar les circumstàncies personals, familiars i econòmiques de cada interessat. 
 
Aquesta tramitació es pot dur a terme a través de la pàgina web de tràmits, o a través de l’oficina virtual de la pàgina www.impostos.ad. Per entrar als portals es necessita el nom d’usuari i contrasenya que facilitaran el mateix servei de Tràmits i els comuns. Des del Govern es recorda que tan sols han de realitzar la declaració de l’IRPF «aquells ciutadans que tinguin una renda inferior als 24.000 euros». 
 
D’aquesta manera, el cap d’àrea de Planificació i Estratègia del Departament de Tributs i Fronteres, Miquel Llongueras, va destacar que d’obligats tributaris a Andorra «n’hi ha uns 8.000». Una xifra força insignificant davant dels 35.074 ciutadans assalariats que s’han registrat aquest any al Principat. Tot i que el nombre de persones que han de fer la declaració tampoc és d’estranyar si es té present que el salari mitjà del Principat és de 1.913,70 per aquest any, una dada que tot i ser força alta –i segons molts– allunyada de la realitat, no arriba a assolir els 24.000 euros anuals per la renda de treball. 
 
Tot i aquests avenços en el món virtual, encara es podran fer els papers de forma presencial al Departament de Tributs i de Fronteres. Tant si es decideix fer aquest tràmit a través de la xarxa com en persona, la comunicació s’ha de realitzar abans del 31 de desembre d’aquest any. 
 
Procés de tramitació / Una vegada s’hagi fet l’entrega del formulari 315, i basant-se en aquesta informació, al mes de març de 2016 es transmetrà als ciutadans que han de fer la declaració la proposta de regularització amb les reduccions que corresponguin en cada cas. I hi haurà temps fins al 30 de setembre del proper any per acceptar o rebutjar aquesta regularització. 
 
Si pel que sigui no s’accepta la proposta, caldrà fer la declaració de la renda. Tanmateix, Llongueras va remarcar que tot i no tenir un xifra exacta dels ciutadans que ja han omplert el formulari, «ja tenim un bon nombre d’expedients completats».
 
Amb aquesta iniciativa es pretén «agilitzar els tràmits i evitar les cues, a més d’haver-se de desplaçar», segons va remarcar Llongueras. A més, aquest model virtual també està pensat per les persones que només tinguin rendes de treball, ja que si envien el formulari 315 amb la informació com ara si tenen fills, pensions compensatòries o l’adquisició d’un habitatge, «pràcticament no han de fer res més», va recordar el secretari d’Estat d’Administració Pública, Antoni Rodríguez. Ja que tan sols hauran d’esperar a rebre durant el mes de març la proposta de regularització de les rendes del treball.
 
Llongueres també va destacar que en el cas que la proposta de regularització sigui negativa, «la llei preveu que hi hagi una prioritat a l’hora de rebre l’import, en detriment de les persones que sí que hagin de presentar la declaració posteriorment durant la campanya de l’IRPF». 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT