PUBLICITAT

Andorra La Vella

Actua parteix de la Marca Espanya per reflexionar sobre la creació d’una referent

Per materialitzar el procés és important entendre millor les implicacions

Per EL PERIÒDIC

El secretari d’Estat per la Diversificació Econòmica, ahir.
El secretari d’Estat per la Diversificació Econòmica, ahir. | ANA / B. N.
La iniciativa Actua amb col·laboració de l’Ambaixada d’Espanya a Andorra, va organitzar ahir la conferència Marca Espanya: la realització d’una idea a càrrec del director de l’Oficina de l’Alt Comissionat del Govern per la Marca Espanya, Rafael Conde de Saro. 
En relació al fet de poder crear una marca de país a Andorra, el secretari d’Estat per la Diversificació Econòmica, Josep Maria Missé, va valorar molt positivament «la creació d’espais de debat que permetin tractar un tema com aquest» i va afegir que «la creació d’una Marca Andorra és un tema d’actualitat, que ja ha estat reclamat per bona part dels sectors empresarials», segons ha informat l’ANA. En aquest sentit, Missé va recalcar també que amb aquesta primera conferència «podrem extreure conclusions molt útils per estudiar si existeix la possibilitat, o no, de crear així una possible marca al Principat».
 
D’altra banda, pel que fa al procés que s’hauria de seguir per materialitzar aquesta creació, Missé va detallar que el més important és entendre millor les implicacions que presenta una marca de país, quines dificultats suposa, i sobretot, prendre, a partir de les paraules del director de Conde, «un bon punt de referència per saber com iniciar el camí que ens marquem ara». D’aquesta manera, Missé va recalcar que amb la ponència, «la població andorrana coneixerà de primera mà la configuració d’una marca ja consolidada».
 
Per la seva part Conde va destacar que tots els països, siguin grans o petits, han de fer un exercici de gestió de la seva imatge, ja que tal com va comentar, «si tu mateix no cuides la imatge que transmets a l’exterior, ho faran per tu i molt possiblement, no t’agradarà». Quant als objectius que ha perseguit la Marca Espanya en els darrers anys, Conde va detallar que s’ha treballat en dos àmbits, «millorar la imatge d’Espanya i l’autoestima de la marca dins el propi territori». 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT