PUBLICITAT

Andorra la Vella

El Fòrum d’Andorra Telecom apropa els efectes de la digitalització

Uns seixanta professionals en telecomunicacions participen en la jornada

Per Iván Álvarez

Andreu Veà i Carles Casadevall, ahir al Centre de Congressos.
Andreu Veà i Carles Casadevall, ahir al Centre de Congressos. | ANA/M.B
L’internet of things és un concepte àmpliament implantat a la nostra societat i que recull la interconnexió digital d’objectes quotidians amb internet. Aquest aspecte va quedar subratllat, exposat i explicat ahir en el Centre de Congressos d’Andorra la Vella, en el marc del Fòrum d’Empresa d’Andorra Telecom que va encarregar-se, mitjançant diverses ponències, d’analitzar els canvis dins del món digital. Una seixantena d’empresaris i professionals del sector van assistir a la jornada «La diversificació i la digitalització: reptes d’avui» on, durant la seva cel·lebració, el director de Relació amb el Client i Màrqueting, Carles Casadevall,va explicar que els nous serveis de diversificació que està desenvolupant l’empresa, i va apuntar que la diversificació ha estat un dels motius pels quals la parapública va convertir-se en SAU. 
Casadevall va recordar que a partir del 2017 desapareixerà el roaming i la intenció d’Andorra Telecom és oferir tarifes similars a les europees, un fet que provocarà una disminució d’ingressos. Per aquest motiu, s’estan buscant  altres fonts d’ingressos mitjançant la diversificació.
El doctor enginyer en Telecomunicacions, Andreu Veà, va oferir una de les ponències més esperades de la jornada i sota el títol de Bio highlights. va exposar que «el món canvia i canviarà molt de forma accelerada» i ho va exemplificar amb diferents arguments. 
Veà va afirmar que, en un futur, «si parlem de xarxa serà més petita, més ràpida, més barata i més ubiqua» i que, per exemple, les aplicacions, va assegurar que resulta impossible preveure-les com va passar amb el Facebook o el Whatsapp. L’especialista preveu un canvi molt important en el món de la medicina, i sobretot, de la genètica, gràcies a les noves tecnologies i la seva capacitat constant d’evolució.
PUBLICITAT
PUBLICITAT