PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Sis curses en tres dissabtes diferents a les GSeries 2016

L’ACA augmenta les carreres, però redueix les dates de competició per «optimitzar recursos»

Per ALBERT CANES

Els dos Prototype de PCR Sport en un ‘The Duelo’ de l’edició de les GSeries 2015 al Circuit d’Andorra.
Els dos Prototype de PCR Sport en un ‘The Duelo’ de l’edició de les GSeries 2015 al Circuit d’Andorra. | ACA
A falta d’un mes i mig per a l’inici de l’onzena edició de les GSeries, l’Automòbil Club d’Andorra (ACA) va anunciar importants modificacions en el format de calendari per al Campionat del 2016. 
 
La novetat principal és que aquesta temporada comptarà amb sis curses, a diferència de les cinc disputades la passada, i s’organitzaran en tres caps de setmana diferents, en comptes d’una cursa per jornada, amb dues carreres independents en cadascuna d’elles. Els cinc millors resultats seran els que sumaran a l’hora de puntuar per al Campionat. Serà un format que exigirà més als pilots, els equips i els vehicles ja que qualsevol errada o problema mecànic en la primera de les curses pot penalitzar molt, malgrat que a tots els corredors se’ls concedeix una cursa de marge. 
 
El secretari de l’ACA, Toni Sasplugas, comenta que la modificació és deguda a una «optimització de recursos», i també per afavorir els equips. «Fa temps que ho estàvem mirant. Cada vegada tenim més equips que vénen de més lluny i per a ells és molt millor fer una jornada doble i és més interessant», afegia Sasplugas. 
 
El matí del diumenge 20 de desembre tindrà lloc l’habitual GZero, la jornada de proves per a tots els inscrits que servirà com a mode d’entrenaments lliures de pretemporada. L’acció de competició pura començarà el 16 de gener, amb la disputa de la G1 i la G2. El 30 del mateix mes es realitzarà la G3 i la G4, mentre que el final de temporada està previst per al 13 de febrer amb la G5 i la G6. L’ACA ha planificat el 20 de febrer com a data de reserva en cas que alguna de les proves s’hagi d’ajornar per motius de meteorologia. Al finalitzar cadascuna de les tres jornades de curses, es duran a terme dos podis corresponent a les dues finals. Els punts de les Sèries 1 i 2 es retindran únicament per a la puntuació parcial del campionat.
 
En quant a les especificacions tècniques, l’ACA segueix sense fer cap canvi per desè any seguit. Pirelli seguirà sent el proveïdor exclusiu de pneumàtics i la categoria 4RM es mantindrà com el plat fort de les GSeries, que aquest any augura un nivell molt elevat amb molts aspirants al títol. «Hem tingut contactes amb tots els equips i tots ells tornen. Serà un dels millors anys de participació», explicava el secretari de l’ACA, que promet un any amb un nivell excepcional a nivell de pilots en la categoria reina. Encara no es poden avançar els noms definitius que tindran presència a les GSeries 2016, però per al 20 de desembre la llista d’inscrits serà definitiva. 
 
Canvis en el Duels

Per altra banda, els ‘The Duelo’, la cursa entre dos vehicles amb la participació d’esportistes d’elit tindrà una variació important en el seu format i es combinaran amb el Programa de Joves Pilots, que passaran de la categoria de dues rodes motrius a protagonitzar els duels directes entre dos pilots. L’ACA seleccionarà quatre dels corredors que formen part del programa, que pilotaran els Prototype de PCR Sport formant una lligueta amb puntuacions a partir dels enfrontaments d’u contra u. 
 
L’objectiu del canvi de vehicles és que els joves pilots facin un pas més en la seva formació com a corredors, segons explicava Sasplugas: «Serà una manera de conduir un vehicle molt superior sense haver d’afrontar els costos dels grans equips». Igual que amb la categoria de 4RM, els noms dels quatre escollits es farà saber per a la GZero. La categoria de 2RM es mantindrà de la mateixa manera, però sense la participació dels participants del Programa de Joves Pilots de l’ACA. En 20 dies, primer tast de les GSeries, però abans, l’11 i 12 de desembre, el Trofeu Andros.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT