PUBLICITAT

ANDORRA LA VELLA

Minguillón no tancarà Meritxell a la circulació

Cd’i+Ld’A treballarà per un Pla estratègic per al desenvolupament econòmic i social

Per E. J. M.

El candidat Jordi Minguillón atén els mitjans de comunicació, ahir al passatge Biscairet.
El candidat Jordi Minguillón atén els mitjans de comunicació, ahir al passatge Biscairet. | CD'I+LD'A
Andorra la Vella és un dels centres comercials, a l’aire lliure, més importants del sud d’Europa i, per tant, el motor comercial del país», va subratllar ahir el cònsol major i aspirant a la reelecció, Jordi Minguillón. El candidat va dir que l’eix comercial s’ha de potenciar «eixamplant les voreres de l’avinguda Meritxell i fent-hi un carril de circulació» i va descartar convertir la via en només per a vianants «permanentment».

Minguillón va dir que el tram entre el carrer de la Unió i la plaça de la Rotonda es tancarà al trànsit «quan hi hagi l’afluència necessària de gent, com caps de setmana i ponts» i, a més, s’estudiarà «la possibilitat de traslladar la zona per a vianants a la resta de l’avinguda Meritxell en consens amb els veïns i comerciants». La coalició Cd’i+Ld’A aposta perquè l’avinguda estigui habitualment oberta al trànsit.

Amb tot, Minguillón va subratllar que totes les zones comercials de la parròquia s’han de potenciar «equitativament i equilibradament perquè tot el comerç creixi de manera harmònica». «No volem que un lloc privi l’altre, que el turista pugui passar d’un carrer a l’altre, i no fer cap acció que perjudiqui una altra zona». Minguillón va insistir en ampliar les places d’aparcament, organitzar animacions al carrer i promocionar els congressos.

PLA ESTRATÈGIC / El candidat va subratllar tres accions que vol realitzar en cas de sortir reelegit: en primer lloc, encarregar un Pla estratègic per al desenvolupament econòmic, social i cultural de la parròquia; en segon lloc, seguir promovent accions de dinamització amb la complicitat del sector privat, amb l’objectiu que reverteixin també en altres nuclis de la parròquia com Santa Coloma, i, finalment, mantenir una col·laboració activa amb Andorra Turisme i la resta de comuns per implantar el Pla estratègic de turisme de compres a Andorra.

D’altra banda, la candidatura de Cd’I i Liberals va desenvolupar ahir a la tarda una acció al passatge Biscairet aprofitant la celebració de la Shopping Night. La llista va instal·lar una taula en què van convidar els vianants a respondre una enquesta sobre el comerç a Andorra, amb la pregunta: «T’agrada el comerç d’Andorra?». Tant ciutadans com visitants van poder opinar i presentar suggeriments sobre al comerç de la capital. Els resultats de l’enquesta es donaran a conèixer el divendres 11, abans d’acabar la campanya electoral.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT