PUBLICITAT

Llum verd al Pla Director Urbanístic de l’aeroport

Preveu 14 nous hangars i les edificacions per a activitats complementàries

Obres de millora a la pista de l’aeroport de la Seu.
Obres de millora a la pista de l’aeroport de la Seu. | Tony Lara
La Comissió de Política Territorial i Urbanisme de Catalunya va donar llum verd ahir al Pla Director Urbanístic Aeroportuari de l’aeroport d’Andorra-la Seu d’Urgell que preveu fins a 14 nous hangars i les edificacions per a activitats complementàries, tot mantenint i millorant els accessos existents de la carretera N-260 i la carretera local a Aravell.
L’objecte del pla és l’ordenació urbanística i aeroportuària per adequar l’aeroport a la categoria comercial sense ampliar la pista, que té una llargària de 1.387 metres, per arribar a un escenari màxim operacional d’entre 140.000 i 200.000 usuaris anuals i unes 15.000 operacions de vol amb avions de fins a 80 metres d’envergadura.

Inaugurat el 1982 / L’aeroport d’Andorra-la Seu d’Urgell se situa entre els termes municipals de Montferrer i Castellbò i Ribera d’Urgellet, a la comarca de l’Alt Urgell. Aquest aeroport, originalment propietat de l’empresari Josep Betriu, va ser inaugurat el 29 de juliol de 1982 i va funcionar regularment per a aviació comercial fins al 1984. L’any 2009 es va aprovar el Pla especial per a la delimitació de sòl de l’àmbit de l’aeroport, que va ser anul·lat el 2011 pel Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC). El Departament de Territori i Sostenibilitat va decidir llavors impulsar la tramitació d’un Pla Director Urbanístic Aeroportuari, amb l’objectiu de regularitzar urbanísticament les instal·lacions ja existents.

Comenta aquest article

PUBLICITAT