PUBLICITAT

Escales-Engordany

Els comerciants busquen una nova manera de ser competitius

El sector creu que la «poca» diferència de preus ja no és motiu per visitar el país

Per LÍDIA RAVENTÓS

Un grup de joves passejant per l’avinguda Carlemany, ahir.
Un grup de joves passejant per l’avinguda Carlemany, ahir. | TONY LARA
El sector del comerç coincideix en afirmar que és necessari trobar un aspecte que diferenciï Andorra dels altres països per tal que el país sigui competitiu. I asseguren que els preus ja no són –ni seran, auguren– el motiu pel qual els visitants triïn el Principat com a destinació. 
 
«S’ha perdut la competitivitat», sentencia la presidenta de l’associació de comerciants de Riberaygua i Travessera, Rosa Pascuet. I en el mateix sentit afegeix: «L’Andorra del futur no és a base de preus». Segons Pascuet, encara hi ha una petita diferència però «no és suficient com per pujar expressament, cal oferir alguna cosa de més a més». «No guanyarem a les grans superfícies amb els preus, hem de buscar una alternativa», conclou. 
 
El vicepresident, Antoni Miralles, comparteix el fet que encara hi ha marge de diferència i «oportunitats, però hem de canviar la manera de comunicar-ho». Sobretot, opina, la discrepància de costos encara es troba amb els productes de marca. «No hi ha diferencial com abans, això ha desaparegut. Però amb productes com una càmera, un rellotge, encara surt a compte», assereix. Per la seva banda, la presidenta de la Federació d’Associacions de Comerciants d’Andorra (FACA), Susagna Venable, creu, igual que Miralles, que encara hi ha un marge de preu «en articles de qualitat com unes ulleres o unes lents de contacte». Tot i així, proposa la creació «d’una imatge d’Andorra com a producte diferenciador» per seguir sent competitius. 
 
El mateix parer té envers el tema la presidenta de l’associació de comerciants i propietaris de Meritxell, Sònia Yebra, que subjecta que «hem de buscar altres maneres de competir». Les qualitats del Principat, segons Yebra, són un element que cal potenciar per tal de vendre «la marca Andorra». «Tenim oci, tenim neu, una bona restauració. Amb tot això hem poder d’oferir un plus als visitants, de ser atractius per altres coses que no siguin els preus». 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT