PUBLICITAT

Andorra la Vella

L’equip andorrà més gran de la història està a punt per al Dakar 2016

España, Ginesta, Llovera i Despres mostren l’il·lusió d’un nen per començar

Per Iván Moure

D’esquerra a dreta España, Ginesta, Llovera, Despres i el seu ajudant Castera, ahir a la seu de l’ACA.
D’esquerra a dreta España, Ginesta, Llovera, Despres i el seu ajudant Castera, ahir a la seu de l’ACA. | TONY LARA
El Dakar 2016 es presenta especial per diversos motius. El principal és que hi haurà l’equip andorrà més gran de la història, amb quatre inscrits i representació en les tres categories: Christian España en motos, Cyril Despres en cotxes, i Albert Llovera i Jordi Ginesta (centrat en l’assistència).
 
Un altre motiu de pes és que aquest últim, Ginesta, viurà el seu 25è aniversari com a dakarià, una fita a l’abast de molt poca gent.
I el tercer és que tots ells mostraven ahir en una trobada amb la premsa a l’Automòbil Club d’Andorra la il·lusió d’un nen per començar ja a rodar en una edició, diuen, que serà fàcil. S’han fet canvis a nivell de recorregut entre els quals destaquen l’eliminació de les etapes de desert... Però cap andorrà no es refia. Hi ha gairebé 10.000 quilòmetres a fer en 13 dies, 4.800 cronometrats. El segon dia, per exemple, l’etapa serà de 520 km. d’especial, com també la penúltima, amb 480.
 
Però tots tenen un motiu per notar les papallones a l’estómac. España perquè és debutant. «M’he preparat a fons, he rodat per competir i tinc una moto nova. Vaig notar coses de l’antiga que no m’agradaven i hem tret pes perquè sigui més àgil de manegar i serà aerodinàmica perquè refrigeri i no s’escalfi. També hem potenciat el fre davanter... Suzuki m’ha escoltat», deia amb satisfacció. Amb la maquinària a punt, ara és ell el que haurà de rendir, però amb els assessors que té en els seus companys tricolors, va deixar clar que anar a fons potser contraproduent: «A nivell personal haig de millorar coses, com per exemple la navegació. Vull anar pas a pas, de menys a més... Tant de bo ens puguem abraçar els quatre a Rosario el dia 16», va desitjar.
 
Llovera ja ha viscut tres Dakars però aquesta vegada s’estrenarà amb un camió de l’equip Tatra. El que li faltava. «Jo vaig de ‘pardillo’ total», va bromejar d’entrada. «Jo ja em veia fora, era octubre, no trovaba res en condicions i gairebé havia desistit. Però em va sortir això i... Havia dit que no tornaria i he tornat a caure». Per a ell la paraula por no té cabuda en el seu cap, però és conscient que li tocarà patir: «Ni tan sols sé si el camió té aire condicionat», va admetre. «Sí que en té», li va comentar la veu de l’experiència de Ginesta. «I l’he portat de Roma a París, però res de rodar en terra i camins... Sóc polivalent i lluitaré per arribar al final, però l’únic que demano és tenir els frens més suaus perquè m’aguantin els tendons».
 
I Despres, pilot de Peugeot, va rematar: «Nosaltres som els més afortunats. Formar part d’un equip oficial dóna tranquil·litat per treballar i tenim un cotxe nou amb moltes millores: menys pes, 380 cavalls, més llarg i ample, un equip de 94 persones amb dos mestres com Peterhansel i Sainz... Cada dia m’agrada més el cotxe», va indicar amb orgull. «He fet 15 Dakars, sé de què va i el nostre cotxe té la carta de la fiabilitat. Tinc uns quants quilòmetres per demostra la millora en el pilotatge, puc millorar molt el resultat de l’any passat». Va ser 21è. Ho té difícil.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT