PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

És l’hora de posar-se el mono del Dakar per als quatre representants

España, Llovera, Ginesta i Despres seran avui al pròleg d’un ral·li que es presenta incert

Per A. CANES

Cyril Despres es prepara per a un entrenament a Buenos Aires.
Cyril Despres es prepara per a un entrenament a Buenos Aires. | Peugeot
Les hores de cerca d’equip, tancament de pressupostos, presentacions, viatges, preparacions físiques i verificacions tècniques i tàctiques ja queden enrere. És el moment de posar-se el mono de treball per als més de 350 participants al Ral·li Dakar 2016 entre les quatre disciplines. 
 
Els diferents vehicles començaran a sortir avui des de Buenos Aires en direcció a Rosario en el pròleg. Demà, començarà la «festa» amb l’etapa de Rosario a Villa Carlos Paz de més de 600km i més de 200km d’especial per a les quatre categories. Entre tots aquests pilots que seran a la «festa», hi ha quatre que provenen d’Andorra i que cadascú competirà una competició particular, amb unes expectatives diferents i un vehicle únic. 
 
Cyril Despres, el més experimentat en el ral·li més dur del món dels quatre, tornarà a competir en cotxes per segon any i les lliçons apreses l’edició anterior seran clau per ser més competitiu aquest 2016. Malgrat que l’equip Peugeot és favorit a destronar els Mini en la categoria de les quatre rodes, Despres es marca com a objectiu millorar el resultat del 2015, en el qual va ser 21è, i sobretot anar rodant més ràpid a mesura que passin les etapes. «Tinc uns quants quilòmetres per demostrar la millora en el pilotatge, puc millorar molt el resultat de l’any passat», explicava el pilot abans de marxar. El director de Peugeot Sport, Bruno Famin, també acceptava que al resident andorrà li queden coses per millorar: «És nou sobre el cotxe. Va guanyar cinc vegades en moto, coneix el terreny i la ruta, però en quatre rodes és diferent. Segurament millorarà molt el seu ritme, però crec que encara hi ha un marge amb Sainz i Peterhansel». 
 
Albert Llovera ha estat qui més ha patit per poder ser a Argentina. Al final, una opció d’última hora el va permetre ser-hi amb un camió de gairebé 10 tones i 920cv, vehicle amb el qual té zero experiència. És qui més incertesa té, tot i els consells que li pugui donar Jordi Ginesta, un mite del Dakar, i per això no sap com afrontarà la prova ni quines seran les seves opcions: «No sé amb què em trobaré. Tot ha anat molt de pressa i no m’ha donat temps de conèixer l’equip». Llovera comentava sobre els primers dies de competició que «és una fase preliminar molt pesada i que són jornades que cal superar». 
 
El novell a la categoria, Cristian España, tindrà la sort de ser el primer andorrà en la categoria de motos amb un equip oficial. Aquests dies previs a l’inici els ha fet servir per adaptar-se a un clima complicat i ultimar les verificacions tècniques de la seva moto. Un dels favorits en la seva categoria és el resident andorrà Joan Barreda, però des d’Argentina la sensació és que qualsevol pilot pot donar la sorpresa, i en aquest sentit España vol ser un d’ells, tot i que és conscient de la seva inexperiència. «A nivell personal he de millorar coses, com per exemple la navegació. Vull anar pas a pas, de menys a més... Tant de bo ens puguem abraçar els quatre a Rosario el dia 16», comentava el pilot de Suzuki abans de marxar a Argentina. Un desig, que comparteixen molts andorrans, però pel qual s’haurà de patir molt, lluitar i tenir la sort de costat.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT