PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Besolí, Montellà, Jou i Rossell es mesuren a les GSeries

Els quatre formen part del programa de Joves Pilots de l’ACA i s’enfronten de forma directa

Per JOAN JOSEP BLASCO

Marcel Besolí, a l’esquerra, amb el seu copilot Xavi Carulla.
Marcel Besolí, a l’esquerra, amb el seu copilot Xavi Carulla. | Fotoesport
Les GSeries tornen aquest dissabte. El campionat d’Andorra sobre gel afronta una nova edició amb canvis significatius. Entre aquests està la desaparició de la categoria de dues rodes motrius. El programa de Joves Pilots de l’Automòbil Club d’Andorra (ACA) segueix ben vigent amb els seus integrants competint al circuit d’Andorra-Pas de la Casa. Marcel Besolí, Edgar Montellà, Jaume Jou i Íngrid Rossell en són els integrants.
 
En aquesta ocasió es mesuraran en el que era el format de The Duelo, al volant d’un GSeries Prototype de quatre rodes motrius. S’enfrontaran cada jornada en una lligueta, d’on sortirà un campió. Aquesta iniciativa «és la continuïtat del programa de formació, on hi participen els pilots amb més projecció», exposa Toti Sasplugas, director general de l’ACA, que els permet fer «un pas més en la seva formació amb un cotxe molt competitiu, amb unes despeses assumibles» per a l’entitat. El programa fa 10 anys que es desenvolupa i ha donat fruits, amb diversos campionats. La temporada passada es van sumar tres podis. Tenir l’oportunitat de competir a les GSeries «a nivell de formació és molt bo, perquè porten un cotxe amb una característiques molt bones. El gel és el primer graó per a molts. És un campionat valuós per a polir les seves possibilitats al volant».
 
El vehicle amb el que sortiran al gel, pels seus reglatges, «els exigirà fer un pas endavant. Han d’aprofitar l’ocasió perquè els permet evolucionar molt» en la seva conducció. Es tracta d’una competició, però «sense perdre l’esperit d’equip, perquè sí que és veritat que a la pista s’enfronten, però el treball que fan els quatre fora és conjunt, que els ha de permetre evolucionar a tots. La voluntat no està en qui guanyi, sinó en la possibilitat que tenen de treballar amb un cotxe 4x4».
 
Expectatives de Besolí / Els pilots saben bé que bona part de la seva carrera esportiva depèn del pressupost que aconsegueixin reunir. No només les seves habilitats al volant són les que marquen tancar un programa o un altre. Besolí n’és conscient i rebaixa part del calendari que tenia al cap. 
 
La pròxima temporada competirà amb un Peugeot 208 R2 de l’equip GC Motorsport i de les vuit proves que tenia marcades inicialment del Campionat de Catalunya de ral·lis, les redueix a la meitat, seguint compaginant terra amb asfalt. També s’estrena al Mundial en el Ral·li Catalunya-Costa Daurada i realitzarà una prova del Nacional francès. «Per poder fer-ho tot es necessita un pressupost important», subratlla Besolí, que no descarta ampliar la seva participació al Català «si guanyo curses i tinc possibilitats d’estar al davant del campionat». La intenció és debutar-hi en superfície de terra, al Ral·li Pla d’Urgell, la primera setmana d’abril.
 
La possibilitat de competir sobre el gel amb el programa de joves pilots de l’ACA li permet seguir actiu, ja que «es tracta de no parar en època d’hivern per així no trencar el ritme de competició». Hi participa amb la clara intenció de «guanyar», i de cara a la pròxima temporada es planteja prendre-hi part en la categoria reina de les GSeries. «És una opció que valoro de cara a l’any vinent. Fer el campionat complert amb un bon projecte, ja que no es necessita un pressupost tant alt» com suceeix amb els ral·lis.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT