PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

El sector hoteler acumula el 20% del total de reclamacions

En total es van atendre fins a 1.761 consultes de les quals 764 van ser tramitades com a queixes

Per EL PERIÒDIC

Una turista passejant pels carrers d’Andorra la Vella.
Una turista passejant pels carrers d’Andorra la Vella. | ALEX LARA
Els hotels del Principat són el sector que més reclamacions acumulen per part dels ciutadans que s’adrecen al Servei d’Atenció al Consumidor integrat dins la Unitat de Comerç i Consum del Govern, segons va informar ahir l’Agència de Notícies Andorrana (ANA). Durant tot l’any passat, aquest servei va gestionar un total de 148 reclamacions relacionades amb el sector hoteler, xifra que representa gairebé un 20% del total de reclamacions, queixes o denúncies que es van presentar durant el 2015. 
 
En total, el Servei d’Atenció al Consumidor va atendre fins a 1.761 consultes al llarg del 2015, de les quals 764 van ser tramitades com a queixa, reclamació o denúncia contra establiments, entitats i d’altres organismes del país. Aquestes xifres mostren un increment del 33% en el nombre de queixes gestionades l’any passat respecte les del 2014 quan se’n van tramitar 575. La resta de consultes van ser informatives  amb un total de 997 consultes, un 3,7% més que ara fa dos anys. 
 
Per darrera del sector hoteler, encapçalen la llista el sector de l’electrònica amb un total de 111 reclamacions, seguit del de les telecomunicacions, amb fins a 103. En el cas d’aquest darrer, la majoria de queixes van venir motivades a partir de dos problemes puntuals que Andorra Telecom va tenir amb la fibra òptica i la televisió. També el sector de l’automòbil, amb 78 reclamacions, el d’habitatge, amb 44 i el d’espectacles, amb 25 –relacionades amb problemes climatològics–, van tenir xifres elevades de denúncies per part de clients, fossin de dins o de fora del país. Altres queixes que van formular els clients durant l’any passat van estar relacionades amb el transport, el comerç electrònic, la restauració i els bancs. 
 
La resolució/ De les 764 reclamacions interposades, 502 s’han solucionat gràcies a la mediació del Servei del Govern. N’hi ha 34 però , amb les quals no s’ha arribat a cap acord i nou que han acabat amb la proposta d’obertura d’un expedient sancionador. Amb tot, la xifra d’expedients ha caigut significativament en un any. 
 
En aquest sentit, destaca el sector de l’automòbil que, a més d’ocupar les primeres posicions en reclamacions, lidera també les propostes d’expedients obertes des de l’administració. En total, actualment se n’estan tramitant quatre. A aquestes se li sumen tres més arribades des del sector de l’electrònica, fet que ha augmentat els darrers anys. També n’hi ha un de comerç al detall engeneral i un altre per «altres conceptes». 
 
Pel que fa al temps de mitjana de resolució del conflicte del servei, l’any passat es va situar en els 7,47 dies, el que suposa mig dia més que el 2014. 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT