PUBLICITAT

Betlem

Despres es fica al top-10 al Dakar en un dia marcat per la calor extrema

Les exagerades altes temperatures obliguen l’organització a aturar l’etapa al CP2

Per El Periòdic

Llovera recupera amb el fisioterapèuta després de l’etapa d’ahir amb sortida i arribada a Betlem.
Llovera recupera amb el fisioterapèuta després de l’etapa d’ahir amb sortida i arribada a Betlem. | Fotoesport
Un altre gran dia per a un Cyril Despres que comença a apropar-se a la zona capdavantera cada dia que passa. Ahir va tornar a volar amb el Peugeot i va aconseguir una sisena posició que el permet donar una salt en la classificació general i passar del catorzè al desè lloc.
En la lluita pel títol, va ser un dia de certa feblesa per als Peugeot, ja que si bé Sainz va guanyar, Peterhansel i Loeb, assidus al podi, van haver de conformar-se amb el  setè lloc i el 22è, respectivament. A la general és ara Sainz que la comanda, seguit per Peterhansel a 7 minuts i Al-Attiyah a poc menys d’un quart d’hora.
 
Tot això en un dia marcat per la calor extrema que va regnar en una etapa marató amb sortida i arribada a Betlem, d’inici amb 285 quilòmetres d’especial que l’organització va decidir aturar la carrera en el punt de control, quan s’havia cobert 70% del recorregut, per garantir la seguretat dels participants. 
 
Un gran nombre de motoristes estaven atrapats en la sorra suportant altes temperatures i d’altres com Gonçalves, amb problemes al radiador i després de patir una altra caiguda –la segona en dos dies– a l’inici de l’especial, van salvar-se de l’abandó amb aquesta decisió, tot i que Price va tornar a guanyar i es manté líder amb un marge de 25 minuts respecte del segon, Svitko. España, de la seva banda, va acabar el 50è  i és el 47è de la general.
 
En camions, Llovera va viure un calvari de dia, però ha pogut mantenir-se tota l’etapa en el top.-30 fins acabar en la 26a posició i passar a ser el 29è de la general. Avui, dunes de Fiambalá amb 431 km. per als camions i 278 per a la resta.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT