PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Un 72% de les empreses de la zona defensa Vivand

L’eix comercial, a més, registra un augment de visitants del 3%

Per Iván Álvarez

Una riuada de gent passeja per la zona de Vivand el passat octubre
Una riuada de gent passeja per la zona de Vivand el passat octubre | Tony Lara
El Comú d’Escaldes-Engordany i el Centre de Recerca Sociològica d’Andorra (CRES) van presentar ahir els indicadors 2015 d’afluència a Vivand i els resultats de la tercera onada d’enquestes sobre la conversió d’un tram de l’avinguda Carlemany per a vianants. A grans trets, els resultats obtinguts mostren un augment del 3% del nombre de visitants a la zona i el suport del 72,4% de les empreses consultades. 
Vivand va registrar el 2014 un augment de visitants del 5% i, segons va apuntar la consellera escaldenca, Núria Gómez, al 2015 s’ha tornat a experimentar un creixement, ara d’un 3%. Una millora de registres que s’ha concentrat, especialment, en la part alta en aquesta ocasió, on els comptadors han registrat un 18% més de visitants respecte al 2014. 
El conseller de Recursos Humans i Cultura, Salomó Benchluch, va comentar que «la valoració, lògicament, és molt positiva. Quan es van plantejar les diferents enquestes, a turistes, ciutadans o empreses, el que volíem saber era si teníem suport i si la via seria un èxit. Veient els resultats, queda clar que ha estat així». Benlluch va destacar que, en dos anys, l’opinió positiva dels negocis de la zona al voltant de la conversió «ha passat d’un 26% a un 70%». El 2013, el 27% de les empreses contactades opinaven que el canvi havia estat negatiu i, dos anys més tard, només un 19% mantenen una opinió contrària a la conversió. 
Pel que fa a si es donaria continuïtat a Vivand, el percentatge d’empreses que aposten per mantenir el projecte incrementa de forma important, ja que al 2013, un 47% es mostraven a favor i ara, al 2015, és un 72% la porció que es posiciona a favor de la conversió definitiva com a zona per a vianants. 
Benchluch va apuntar que, durant aquest primer any de legislatura, la corporació vol fer un concurs d’idees per començar a analitzar un projecte, que podria, fins i tot, incloure un tramvia per traslladar els turistes pels eixos comercials de la part alta. «Una idea encara en fase embrionària», va comentar Benchluch. El conseller va indicar  que, malgrat que no es marquen terminis i que «també és un projecte», des del comú es vol iniciar un procés de pavimentació de la part alta, per continuar tot el procés de revitalització de la zona. 
 
Negociació amb la capital/ Finalment, el conseller de Recursos Humans i Cultura va explicar que el canvi de color polític a Andorra la Vella «ha de facilitar» els contactes entre els dos comuns per poder definir una estratègia conjunta al voltant del projecte Vivand. «Posarem tot el nostre savoir faire per intentar que a Andorra sigui tot un èxit. Vivand no és l’èxit d’Escaldes ni d’Andorra la Vella, ho ha de ser de tot el país i és el que volem», va indicar. En aquest sentit, Benchluch va apuntar que «el turista no distingeix si és Carlemany o Meritxell, distingeix un eix comercial i vol que tot sigui per a vianants». A més va desvetllar que les dues cònsols majors, Trini Marín i Conxita Marsol, «es trobaran en breu» i que tractaran, entre d’altres temes, «la continuació del carrer per a vianants».

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT