PUBLICITAT

Lleida

La línia Lleida-la Pobla de Segur amplia la freqüència

Durant la presentació es mostren els dos nous trens de la línia

Per EL PERIÒDIC

Inauguració de la línia Lleida-La Pobla de Segur
Inauguració de la línia Lleida-La Pobla de Segur | AJUNTAMENT DE LLEIDA
El servei de tren que realitza el trajecte Lleida-la Pobla de Segur ampliarà la seva freqüència de viatges. A l’espera que es coneguin els horaris definitius, la posada en marxa de nous combois de la línia permetrà augmentar el volum de viatges amb tres circulacions per sentit entre Lleida i la Pobla de Segur, amb la excepció dels dissabtes, que es reduirà a dos viatges per sentit.
 
Ahir, amb la presència del president de la Generalitat de Catalunya, Carles Puigdemont, es va presentar el primer dels dos nous trens de la línia i es va recordar que, fins ara, només hi havia una circulació per sentit durant els set dies de la setmana.
Com va recollir Nació Digital, les freqüències es van reduir el 2012 per estalviar un milió d’euros anuals i retallar el dèficit. En concret, es va deixar només un servei d’anada i tornada per tot el recorregut fins a la Pobla i quatre entre Lleida i Balaguer. Abans n’hi havia tres per a tot el recorregut i vuit fins a Balaguer. Ferrocarrils de la Generalitat és qui gestiona actualment la línia, propietat de la Generalitat, però els combois que hi circulen són llogats a Renfe. En principi, quan entrin en servei els nous trens FGC assumirà també la tasques operatives. 
 
Reducció del temps de viatge / El temps de viatge també queda, considerablement, reduit. Entre Lleida i la Pobla de Segur el nou tren tardarà 93 minuts en completar el viatge, pels 110 actuals. Una altra de les novetats del nou servei és que les parades seran facultatives, és a dir, a petició del passatger. Amb aquest sistema, segons va comentar el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, es pretén reduir les emissions contaminants en un 60%, en una clara aposta per l’eficiència. 
Els trens han costat 9,4 milions d’euros i s’han fabricat durant dos anys expressament adaptats a les característiques d’aquesta línia: d’ample ibèric i de tracció dièsel, ja que no està electrificada. 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT