PUBLICITAT

Encamp

Martí vol mantenir la partida per a l’heliport i escolta l’oferta privada

El dirigent defensa el projecte malgrat la dificultat per trobar un terreny que, en qualsevol cas, no serà cèntric

Per marisa da costa

A l’esquerra, Consol Naudí i Toni Martí xerraven ahir sota l’atenció de Jordi Torres i Esther París, a la dreta.
A l’esquerra, Consol Naudí i Toni Martí xerraven ahir sota l’atenció de Jordi Torres i Esther París, a la dreta. | ANA/ G.ll.t.
La construcció de l’heliport nacional és «necessària» malgrat la «polèmica» que ha anat generant i, per tant, no hi ha lloc per a discutir la retirada, dins dels pressupost per a l’exercici vigent, de la partida contemplada per aquesta ambició. I, si bé sembla clar que no podrà ubicar-se «a prop del centre» i malgrat que el Govern «no té una multitud de terrenys», sí que persisteix en la finalitat de cercar una zona adequada per a la seva construcció. 
 
Encara no hi ha una destinació clara per a la futura pista de recepció d’helicòpters però, en qualsevol cas, és un projecte que el cap de Govern, Toni Martí, vol consumar abans no s’esgoti el seu segon i darrer mandat. Per desenvolupar aquest objectiu, el líder de l’Executiu no descarta cap possibilitat d’entre el ventall de terrenys que disposa la pròpia administració central, els que puguin cedir les cases comunes o bé les «parcel·les» que, segons va fer públic ahir a la roda de premsa posterior a la reunió mantinguda amb els cònsol d’Encamp, han estat oferides per iniciativa «privada». 
 
L’aposta del dirigent estatal per l’heliport és ferma. Tot i reconèixer que serà «difícil fer-lo al centre» i que, un cop descartada irrevocablement l’opció de la Comella no hi ha «noves ubicacions» contemplades, sí que hi ha «perspectives». Martí va assegurar haver extret «lliçons del que ha passat» –tot fent referència tant a la polseguera aixecada a la capital els darrers mesos com al cas Patapou–, però manté el seu suport envers «la cerca» que el ministre d’Administració Pública, Transports i Telecomunicacions, Jordi Alcobé, executa. 
 
Negativa a suprimir la partida/ En vista de l’aparent inexistència d’un emplaçament per a la infraestructura heliportuària, el grup parlamentari liberal va proposar, a principis d’aquesta setmana, suprimir del pressupost la quantitat reservada per a la construcció de la infraestructura. El president suplent del grup, Jordi Gallardo, creu convenient eliminar el milió d’euros i escaig previst amb aquest concepte, proposició que semblaria vista amb bons ulls per part dels consellers de la majoria i a la que ahir també es va adherir el portaveu de Socialdemocràcia i Progrés (SDP), Víctor Naudi. Tot i que encara no és una decisió en ferm, el també president suplent  del grup mixt no descarta presentar una esmena en aquest sentit. 
 
Martí va mostrar-se ahir taxatiu pel que fa a aquesta qüestió, tot negant-se a prescindir del més d’un milió d’euros previst per a l’heliport. No obstant això i en vista del pronunciament dels diversos membres de l’oposició, sí que va obrir portes a debatre’n una rebaixa. El dirigent va defensar que, tot i que per ara no es pot avançar la definició d’un emplaçament, «no es pot anul·lar la partida» perquè «si d’aquí sis mesos tenim el terreny» però no els diners per a desenvolupar el projecte, «tindríem un problema».
 
Regulació dels salaris/ Interrogat al voltant de la necessitat d’establir una graella salarial per llei per als alts càrrecs, Toni Martí no va descartar la imposició d’unes tarifes per llei. Aquesta, per contra, no serà un objectiu a curt termini, així com tampoc no va ser una de les tasques que se li va encarregar a la secretària d’Estat de Relacions Institucionals, Consol Naudí, en nomenar-la. L’establiment de sous regulats serà, però, una de les iniciatives que s’impulsarà al Consell abans no s’esgoti la legislatura i per tal que els propers representats es trobin amb la problemàtica resolta.

Vendrell demana sobre la ubicació de l’heliport a Escaldes/  La consellera socialdemòcrata Cèlia Vendrell va dirigir-se ahir mitjançant una missiva a la cònsol major d’Escaldes-Engordany, Trini Marín, per interrogar-la al voltant de la possibilitat que el projecte de l’heliport nacional s’acabi ubicant a la parròquia i davant de la negativa de la capital. La consellera va entrar a tràmit dues preguntes amb què, a banda de la ubicació, preguntava sobre l’hipotètic contacte entre el Govern i l’administració per tal que la segona cedeixi terrenys amb aquesta fi. Engolasters era la segona opció contemplada pel Govern en l’ànim de construir la instal·lació, la qual cosa va motivar les preguntes. La primera condueix a la segona: «Ens pots lliurar còpia de la demanda del Govern d’Andorra, així com de la resposta a aquesta demanda del Comú d’Escaldes-Engordany?». La següent qüestió cerca saber com veu la majoria la instal·lació de l’heliprot a Escaldes: «Quin és el posicionament de la majoria comunal respecte a aquesta demanda?». 
 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT