PUBLICITAT

Andorra la Vella

Indignació del sector del taxi amb les decisions de Govern

El president de l’ATA, Sergi Gil, afirma està «cremat i emprenyat»

Per Iván Álvarez

Parada de taxis a la capital
Parada de taxis a la capital | Tony Lara
El malestar del sector del taxi envers l’Executiu ha escrit molts capítols i ahir, a la conclusió del consell de Ministres, sense saber-ho, el portaveu Jordi Cinca va encendre la flama de la indignació del col·lectiu de taxistes. El portaveu va anunciar, en un primer terme, que donaven llum verd a la creació d’un nou suplement d’1,30 euros per a transportar més de quatre clients i va argumentar que es feia per incentivar la progressiva incorporació de vehicles monovolum a la flota de taxis. 
El president de l’Associació de Taxistes d’Andorra (ATA), Sergi Gil, va lamentar que «aquest suplement ens l’han donat per que callem» i va deixar clar que el fet d’autoritzar a cobrar un suplement por portar cinc o sis persones «es fa a tot arreu, fins i tot, a l’Índia. A sobre, sembla que hem de donar les gràcies».
També va voler remarcar que quan el col·lectiu entra a tràmit la sol·licitud de les tarifes ho fa sempre al mes d’octubre i posa com a condició sine qua non demanar l’augment de les tarifes «sempre i quan l’IPC pugi». En aquest cas, no ha agradat que el Govern hagués afirmat que denegaven aquest petició quan, assegura Gil, «estem d’acord en que no hem de pujar les tarifes perquè l’IPC és del -0,9%». «És el quart any que no augmentem tarifes quan els autobusos, menys aquest, ho fan cada any» va reivindicar.
Pel que fa a l’aplicació del cobrament de les tarifes mínimes en les trucades al mòbil personal del taxista, proposta que no va acceptar el Govern, el president de l’ATA va remarcar que «nosaltres paguem els impostos com a empresa» i es va preguntar que «si em truquen a mi per anar, per exemple, estant a Andorra, a un hotel del Pas de la Casa per anar a un altre del Pas què he de cobrar, tres euros que marca el taxímetre i recórrer 40 quilòmetres cap amunt i 40 cap avall? On s’ha vist això?». A més va indicar que «si ja paguem com a empresa, perquè no se’ns autoritza a cobrar les tarifes mínimes? Això no potencia res de res». 
 
Servei d’hotels/ En aquest punt, el dirigent de l’ATA va entroncar el seu desencís amb la iniciativa d’haver legalitzat els serveis de camionetes als hotels i a les agències de viatges. 
«Tots són temporers i no agafen gent del país per fer aquesta feina. Et pot anar un cuiner, com una persona de manteniment, i vam quedar amb Govern que, almenys, aquests conductors haurien de tenir les mateixes característiques que nosaltres. No porten ni portes rotulades ni res i ni una compleix les condicions que ens van dir» va remarcar Gil.
Visiblement indignat va apuntar que «ara han fet això de la qualificació dels vehicles [Acriss] i se n’adonen ara, després d’haver-ho legalitzat». El responsable del col·lectiu va descartar mantenir altres trobades amb l’Executiu perquè «no val la pena tornar a reunir-se amb ells, acaben per no fer res». A més va referir-se als trajectes i la feina que fan les camionetes dels hotels que «abans eren il·legals i ara ho han legalitzat. És un servei que hauríem de fer nosaltres i ens treu una feina descomunal».Gil va subratllar que «estem emprenyats i molt cremats» perquè, aquest any, els serveis dels hotels «ens ha perjudicat moltíssim i ho estem notant una barbaritat».

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT