PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Despres es veu lluitant pel tuareg

Considera que té la velocitat, l’experiència i l’equip per guanyar amb el Peugeot

Per JOAN JOSEP BLASCO

Castera i Despres explicaven ahir la seva experiència al Dakar.
Castera i Despres explicaven ahir la seva experiència al Dakar. | Tony Lara
Al seu segon any del retorn al Ral·li Dakar Peugeot va ser capaç de guanyar. Va fer-ho Stéphane Peterhansel. Per un compatriota seu, Cyril Despres, realitzava una actuació destacada amb un setena plaça final a la general. Veient el rendiment mostrat en aquesta segona edició, de cara a l’any vinent el resident no renunciarà a res, ni a la victòria final, ni al tuareg daurat.
 
El principal problema que va tenir Despres en aquesta ocasió va ser a Bolívia. I el va marcar. Una pedra de petites dimensions es va col·lar al turbo, el que va afectar greument a la potència del vehicle. A partir d’aquí les ordres d’equip van imperar i van haver d’ajudar als seus companys. En tres ocasions van fer-ho a Peterhansel, i en una altra a Loeb. Aquests aspectes li van fer perdre un temps que li va impedir guanyar dues etapes. Per com s’ha desenvolupat en aquesta ocasió, «podem lluitar per estar molt més al davant», assegura Despres, que va més lluny afirmant que «tenim equip per guanyar el Dakar. No tinc por a dir-ho». Amb cinc títols del Dakar en la categoria de motos, ara vol entrar al grup dels escollits capaç de vèncer sobre dues i quatre rodes.
 
I ho veu així perquè «hem demostrat que tenim la velocitat i podem guardar el vehicle en bon estat. No hem trencat cap peça». La notable actuació d’aquesta ocasió, comparant amb l’estrena del 2015, que va ser molt més discreta, es produeix perquè amb més experiència amb el cotxe «tinc més clar el que s’ha de fer per guanyar». També va servir tenir com a company al 9 vegades campió del món de ral·lis, Sebastien Loeb. La seva presència «ha estat com un iman per a la nostra progressió». El seu copilot, David Castera, assegura que la progressió es produeix perquè «hem treballat molt entrenant. No hi ha una altra manera. El cotxe era millor, però darrera hi ha molta feina».

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT