PUBLICITAT

Andorra la Vella

El Govern treballa en la millora de l’àrea de permanències mèdiques

El servei ha atés en dos mesos 238 consultes, 76 d’elles derivades de l’espai d’urgències de l’hospital

Per El Periòdic

Més d’un terç de les persones van ser redirigides al SPM des del servei d’Urgències de l’HNSM.
Més d’un terç de les persones van ser redirigides al SPM des del servei d’Urgències de l’HNSM. | Tony Lara
Fa dos mesos que el Govern, amb l’ànim de complementar la tasca dels Centres d’Atenció Primària quan aquests tanquen les seves portes i, d’aquesta manera, alleugerir el volum de pacients que acudeixen a l’espai d’urgències de l’hospital perquè s’indisposen fora de l’horari laboral dels seus metges de capçalera,  va constituir el Servei de Permanències Mèdiques (SPM). 
 
Un cop passat aquest període de posada en marxa i, per tant, de tempteig per tal de detectar eventualitats a millorar, la comissió de seguiment del servei treballa en la resolució de les incidències que s’han anat destapant i que encara no han estat canviades fins al moment. Tot i que encara hi ha punts a esmenar, des de l’administració es va voler constatar ahir l’evolució d’un SPM que d’ençà que entrava en funcionament ha atés gairebé 240 casos.
 
Xifra d’atencions efectuades/ En concret, els professionals del SPM, des que s’obria a la ciutadania aquest espai, han atés 238 visites mèdiques. Tal com va fer públic ahir l’Executiu a través d’un comunicat de premsa, 76 d’aquests usuaris van ser-hi enviats des del mateix hospital, en no tractar-se d’afectacions de gravetat. Els pacients que van acollir-se al SPM també provenien de les trucades que es reben al centre regulador, que respon els requeriments al 116, reservat a les emergències mèdiques. 
 
L’atenció de persones que s’han dirigit directament a les instal·lacions ubicades a la planta baixa de la Clínica Verge de Meritxell ha estat la que major volum d’usuaris ha generat. Des que es traslladava a Escaldes-Engordany el SPM en iniciar-se el desembre de 2015, 134 persones s’hi han adreçat pel seu propi peu. 
 
Les visites mèdiques restants –vuit– es van poder resoldre mitjançant la mateixa trucada de consulta o bé a través de l’atenció a domicili del pacient. No es concreta a la nota de Govern quants casos es van solucionar de primeres per la via telefònica o per contra en quina quantitat es van haver d’efectuar sortides a llars particulars els últims 60 dies. Per contra, sí es constata un ús pràcticament ínfim d’un servei llargament reivindicat com havia estat la necessitat de disposar d’un metge dins dels serveis públics que visités el pacient a casa seva en cas que aquest ho sol·licités. 
 
Amb tot, i segons conclou l’administració mitjançant el comunicat informatiu, «gairebé s’han duplicat el nombre de pacients atesos al SPM». Conclosa l’etapa inicial i després d’una primera avaluació del funcionament per part de la comissió que controla el SPM (formada per representants del Ministeri de Salut, de la CASS, el SAAS i el Col·legi de Metges), es fa una valoració molt positiva dels canvis realitzats. 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT