PUBLICITAT

sant julia de loria

Unes noves obres provocaran cues importants els caps de setmana

La rotonda de la Riberola a la CG1 a Sant Julià estarà enllestida abans que arribi el Tour de França

Per josep romero

Obres a la carretera general 1 a l’alçada d’una superfície comercial.
Obres a la carretera general 1 a l’alçada d’una superfície comercial. | Tony Lara
Dilluns passat van començar les obres de construcció de la rotonda de la Riberola a la carretera general 1, just a la zona on hi ha les primeres benzineres de Sant Julià de Lòria venint del sud. La nova infraestructura, que porta a terme el Ministeri d’Ordenament Territorial, té un import de 2.048.495 euros i es preveu que estigui enllestida abans que arribi a Andorra una etapa del Tour de França, que segons el calendari previst, tindrà lloc el proper 10 de juliol. 
 
Els treballs provocaran afectacions en el trànsit, especialment els caps de setmana per la reducció de quatre a dos del nombre de carrils. Tot i així fonts governamentals asseguren que «si es plantegés la seva construcció més endavant, amb la rotonda en servei, l’afectació seria molt més gran». 
 
L’eixamplament de la CG1 en aquest tram continuarà conservant quatre carrils de circulació, alhora que es dota de major amplària del voral per als ciclistes, reduint les voreres de tres a dos metres en sentit pujada i baixada. Tot plegat amb l’objectiu d’organitzar millor els girs i el carrils de circulació d’aquest tram de la principal artèria viària del Principat.
 
GALERIA DE SERVEIS / D’altra banda l’obra contempla una galeria de serveis en la part de pas del torrent dels Hortells, pel costat muntanya. La seva execució ve motivada principalment perquè en un futur pugui donar continuïtat a la que ja s’ha construït prop de la zona duanera del riu Runer. 
El projecte inclòs en el Pla Sectorial de Noves Infraestructures Viàries també preveu la millora de la xarxa de desballestaments que passa pel subsòl de la carretera i la reposició d’unes cubes de carburants, a fi que no quedin sota la nova rotonda. A banda s’aprofitarà per reposar diversos accessos que es veuen afectats per la nova infraestructura.
 
Les obres de construcció van ser adjudicades a la UTE Unitas Armengol & Montané, SLU -Locubsa, mentre que la direcció facultativa està en mans de l’empresa Enginesa i Pirineus Inspecció i Control, SLU és l’encarregada de les tasques de control de qualitat.
 
CAMÍ COMUNAL / A petició del Comú de Sant Julià de Lòria també es reposarà un antic camí comunal que es va veure afectat per la darrera eixamplada de la carretera en aquest indret. 
 
OBRES DEL TRAM DE LA DUANA / Les obres que tot just s’han iniciat coincideixen amb els treballs, que en el seu gruix ja han finalitzat, i que han suposat el canvi de la inclinació del rasant de la carretera entre l’EDAR i la frontera hispano andorrana, a Sant Julià de Lòria. Els treballs van tenir  un cost de 2,651 milions d’euros.
 
Una part de les obres va ser finançada per FEDA ja que van incloure  una galeria tècnica que l’operador d’energia nacional utilitzarà per poder proporcionar els seus serveis. La participació de la companyia va ser  de gairebé 464.000 euros. 
Hores d’ara continuen les tasques d’acondicionament de les voreres a banda i banda de la carretera en el seu tram final al costat de la zona duanera andorrana. 
 
Tot i que es va anunciar en un primer moment que la totalitat de les obres finalitzarien pel que fa a aquest indret a primers de l’any passat, els treballadors de l’empresa adjudicatària estan acabant d’enllestir les obres de les voreres i tots els elements que les acompanyen, especialment per evitar que els conductors deixin aparcats els seus vehicles en la zona i evitar agreujar les aglomeracions i les cues a la frontera.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT