PUBLICITAT

Canillo

Interès del mercat coreà en Andorra com a destinació de neu

La relació qualitat-preu, aspecte més valorat pels coreans

Per EL PERIÒDIC

Tres membres de l’expedició coreana que han visitat aquesta setmana Grandvalira.
Tres membres de l’expedició coreana que han visitat aquesta setmana Grandvalira. | ANA / M. T.
Grandvalira va acollir aquesta passada setmana un grup d’una trentena d’esquiadors de Corea del Sud. És la segona temporada que aquest mercat ha començat a visitar les pistes andorranes, i la previsió de l’estació de les Valls d’Orient és que enguany en rebin un centenar. Les xifres són encara molt minses, però mica en mica, les accions que les estacions i Andorra Turisme estan fent als països asiàtics van donant els seus fruits. Tal i com van explicar els integrants del grup coreà a l’Agència ANA, el que més aprecien d’Andorra és la relació qualitat-preu, l’extensió del domini esquiable, la qualitat de la neu –les estacions coreanes se sustenten principalment amb neu de canó–, i la proximitat amb la gran oferta de compres que ofereix Andorra la Vella. 
 
Victor Daeseung Kim, responsable de l’agència de viatges coreana Tournski, va sentir a parlar per primera vegada d’Andorra quan un esquiador professional coreà amic del seu germà li va assegurar, després d’un viatge de dos mesos per conèixer les estacions europees, que les d’Andorra eren les millors. A més, va afegir que considera que a les estacions dels Alps hi fa molt de fred i els descensos són més complicats, a diferència del domini andorrà, d’on destaca sobretot la gran extensió esquiable. 
 
El periodista San Hwan Kim, que també els va acompanyar en el viatge, va detallar que dels 50 milions d’habitants de Corea del Sud, uns dos milions són esquiadors. Al país hi ha uns 16 dominis esquiables de mida petita, amb una mitjana d’entre 10 i 30 pistes, però va assegurar que el preu del forfet és molt més elevat que a Andorra. 
 
Maridatge d’esquí i compres/ Els coreans aprecien d’Andorra el fet que es pugui combinar l’esquí amb les compres i la gastronomia. San Hwan Kim va destacar sobretot que, a diferència del seu país, els preus són molt bons, sobretot pel que fa al pernil, els embotits, la carn i l’alcohol. També van trobar molt barats els preus del material d’esquí i de muntanya, però en canvi, es van sorprendre que el transport públic no sigui gratuït i que l’accés als centres termals no estigui inclòs en el preu del forfet.
 
Tal i com va explicar el responsable de l’agència de viatges, de moment el client potencial coreà és el de més poder adquisitiu, i els amants i professionals de l’esquí. És el cas d’una parella de recent casats que van decidir passar la lluna de mel a Andorra. Ell, que treballa a l’equip de màrqueting de les marques Salomon i Atomic a Corea, explica que el que més l’ha sorprès del país és la manca d’asiàtics. Pel que fa a la destinació de neu, i després d’haver conegut altres estacions a França, va destacar la bona qualitat de la neu i la comoditat de tenir a prop la ciutat per anar de compres, una afirmació que corrobora de seguida la seva dona. 
 
Segons van indicar des de Grandvalira, aquesta temporada rebran un centenar de clients coreans, i l’objectiu és treballar amb l’agència Tournski i d’altres de similars per poder dur a terme accions comercials i promoció de la destinació a Corea del Sud. «Si l’any vinent aconseguíssim captar 500 esquiadors coreans seria tot un èxit», van assenyalar des de l’estació. Però de moment, el mercat asiàtic està lluny de poder atrapar les xifres dels esquiadors britànics, francesos o russos, o fins i tot dels mercats més minoritaris com els dels països nòrdics, Polònia, Benelux o Israel. 
 
De fet, cal tenir en compte que, per ara, no hi ha vols directes i que, tal com va lamentar San Hwan Kim, per venir a Andorra vam fer un viatge de 26 hores, comptant una escala i el trajecte de Barcelona a Andorra. Així, una de les opcions més atractives és programar estades combinades entre Barcelona i Andorra. I, tenint en compte que la majoria de coreans només disposen de 15 dies de vacances a l’any i que habitualment les fan a l’estiu, els coreans també veuen amb bons ulls la possibilitat de descobrir Andorra a l’estiu, combinant el trekking amb les compres. 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT