PUBLICITAT

Torre de Cabdella

Absolts els tècnics de l’helicòpter que es va estavellar al Pallars Jussà

Els responsables de manteniment van complir les instruccions del manual

Per EL PERIÒDIC

Jutjats de Lleida.
Jutjats de Lleida. | EL PERIÒDIC
El jutjat penal número tres de Lleida ha absolt els dos tècnics encarregats de fer el manteniment de l’helicòpter que el 25 d’abril de 2006 es va estavellar al municipi de la Torre de Cabdella, al Pallars Jussà. La fiscalia demanava tres anys i tres mesos de presó per a cadascun dels tècnics per quatre delictes d’homicidi per imprudència professional, una pena que la sentència ha desestimat, segons ha informat RàdioSeu. 
 
En l’accident hi van morir els quatre ocupants de l’aparell; el pilot de la nau, un operador de càmera i dos tècnics inspectors de Red Eléctrica de España SA que revisaven les línies elèctriques. Així mateix, l’ACN ha comunicat que la causa de l’accident va ser el despreniment en ple vol de la roda lliure de l’helicòpter per la corrosió. Segons el magistrat, els acusats van fer el manteniment seguint el manual vigent, i afegeix que les anomalies que van causar el sinistre no es podien detectar en aquestes revisions visuals.
 
L’accident va tenir lloc quan faltaven deu minuts per les dues del migdia del 25 d’abril de 2006 a un quilòmetre de la Pobleta de Bellvei, a la Torre de Cabdella. L’helicòpter, que realitzava tasques de manteniment de les línies elèctriques entre Sentmenat i Sallent, propietat d’una societat francesa i llogat per Helicasa (Helicòpters de Catalunya SA), es va estavellar al peu de la torre d’alta tensió número 305. Els seus quatre ocupants van morir a l’acte ja que l’aeronau es va incendiar a causa de l’impacte.
 
El jutge considera que el despreniment de la roda lliure va ser a causa de la presència d’aigua a l’oli, que va fer que la lubricació de la roda no fos l’adequada. Tal com van declarar durant el judici els pèrits, el magistrat entén que, tal com recull l’informe, l’oli degradat era «difícil» que es detectés amb una inspecció visual sense desmuntar l’aparell; una operació, segons el manual de manteniment del fabricant, que correspon a les revisions de les 800, 400 o 100 hores. Aquestes revisions es van dur a terme abans de llogar l’aeronau i les va fer l’empresa francesa en territori francès, i no pas els acusats.
 
La sentència reconeix que el dia dels fets, la manera de dur a terme la revisió de les 25 hores del lubricant va ser «insuficient», però va ser la que establia el manual del fabricant. 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT