PUBLICITAT

Escales-Engordany

La plataforma manté «ara més que mai» la demanda contra el Govern

Els afectats creuen que la nota del FinCEN no dóna garanties als clients

Per LÍDIA RAVENTÓS

Manifestació de la Plataforma d’Afectats BPA el passat mes de maig.
Manifestació de la Plataforma d’Afectats BPA el passat mes de maig. | TONY LARA
La Plataforma d’Afectats BPA encapçalada per l’advocada Anna Solé assegura que mantindrà i reforçarà «ara més que mai» la voluntat de presentar una demanda col·lectiva contra el Govern i els seus òrgans reguladors i supervisors. Així ho va fer saber ahir a través d’un comunicat argumentant que «tot i la retirada del Notice del 10 de març per part del FinCEN això en cap moment suposa garantir que els clients del banc no patiran cap perjudici». 
 
D’altra banda, en el mateix comunicat destaquen que les declaracions del Govern del passat divendres en referència a la decisió del Departament del Tresor nord-americà són una «clara maniobra de distracció per a l’opinió pública» ja que asseguren que «continua sense aclarir, ni informar, ni aportar, ni acreditar amb cap mena de documentació ni els fets que justifiquin la publicació de la nota del 10 de març del 2015 ni el full de ruta concret que es seguirà a partir d’ara». 
 
Tot i que la plataforma qualifica de «positiva i molt esperançadora» la decisió del FinCEN apunten que «en cap cas» s’expliquen els «motius reals» que van provocar la primera nota de proposta de sanció. A més, afegeix que «amb aquesta nota de retracte no s’han reparat els danys i perjudicis causats als empleats, clients i a tot el sector bancari». 
Els afectats també lamenten que ni el Govern ni cap de les institucions que intervenen en la gestió de la crisi no siguin clars sobre quan els clients podran recuperar els seus diners i que tampoc garanteixin si recuperaran la quantitat íntegra dels seus estalvis o patiran alguna mena devalua. 
 
Per tot, reiteren que «davant d’aquest silenci i aquesta manca d’informació» tiraran endavant «l’acció de responsabilitat patrimonial administrativa contra el Govern i els seus òrgans reguladors i supervisors» ja que consideren que són «els únics i veritables responsables dels perjudicis que estan patint tots els afectats» per la intervenció de BPA. Així mateix, opinen que l’acció legal per reclamar aquesta responsabilitat del Govern prescriu el proper 10 de març quan es complirà un any de la publicació de la primera nota del FinCEN i per la qual cosa entenen que la demanda col·lectiva s’ha de presentar abans del compliment d’aquesta data. 
 
Comunicat de l’INAF/ L’Institut Nacional Andorrà de Finances (INAF) també va emetre ahir un comunicat en referència a la darrera nota emesa pel FinCEN. Segons l’INAF, la decisió del Departament del Tresor dels Estats Units «evidencia la confiança dipositada en les autoritats andorranes». L’Institut considera que la nota nord-americana «es referma en què la nota només feia referència a l’entitat BPA» i evidencia la confiança depositada «especialment en les autoritats supervisores del sistema financer andorrà» en avalar «la idoneïtat de les mesures adoptades a fi i efecte de preserva els interessos dels clients i l’estabilitat i confiança en el sistema financer andorrà».
En el comunicat, l’INAF recorda que la nota «avala el procés de revisió de clients el qual permet aïllar Vall Banc de les deficiències identificades pel FinCEN en la gestió anterior de BPA». 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT