PUBLICITAT

Andorra la Vella

L’Avintia Racing es presenta a Andorra amb Barberá i Baz

Es converteix en el primer equip de MotoGP que instal·la la seva base al Principat

Per JOAN JOSEP BLASCO

Loris Baz es va passejar amb la moto de curses, amb claus als pneumàtics, sobre la neu a Soldeu.
Loris Baz es va passejar amb la moto de curses, amb claus als pneumàtics, sobre la neu a Soldeu. | Avintia Racing
L’Avintia Racing és el primer equip de MotoGP que s’instal·la a Andorra. I per donar-ho a conèixer ahir va escenificar-ho amb una sèrie d’actes ben visibles. El resident espanyol Héctor Barberá i el francès Loris Baz són els pilots de l’equip, i la pròxima temporada volen donar un pas endavant a la categoria i estar entre els destacats del campionat.
 
Pel matí, l’equip va realitzar una presentació al sector Soldeu de Grandvalira, arribant amb la moto de curses per la neu, una superfície ben poc habitual per una màquina d’aquestes característiques. Per la tarda es van deixar veure a l’avinguda Meritxell, ja sobre asfalt. Els pilots de MotoGP van realitzar recentment uns entrenaments al circuit australià de Phillip Island, trobant-se entre els mes destacats. Els canvis en l’electrònica pel pròxim curs i la marca de pneumàtics, amb Michelin com a proveïdor oficial, han estat favorables per als seus interessos i una adaptació ràpida. «Aquest any serà molt bo per a nosaltres després d’uns anys de penúries tècniques amb la Ducati, perquè tot s’iguala molt més i perquè estic molt animat i entrenant al màxim per intentar estar el més amunt possible», assegura Barberá. 
 
Els resultats de la pretemporada el fan ser optimista i considera que «es pot començar a comptar amb mi per a les posicions del davant». És conscient que «hi ha vuit motos oficials per davant» que seran difícils de superar, però ser «cinquè o sisè seria un bon resultat. Ara mateix com han anat els tests no em conformaria amb menys». Els temps aconseguits a Malàsia i Austràlia el fan ser positiu: «Ara sí que tenim un conjunt competitiu que ens permet ser molt optimistes i confiats en les nostres possibilitats, ja que l’adaptació als pneumàtics Michelin i també a la nova centraleta electrònica ens està resultant molt més fàcil de l’esperat». Després dels primers tests, «a dia d’avui crec que soc l’únic pilot que no ha tingut cap caiguda pels pneumàtics i que m’adapto bé a ells. És més, crec que s’adapten molt bé al meu estil de conducció i a més a més l’electrònica per a nosaltres ha estat un pas endavant». 
 
El balanç que en fa de les darreres setmanes és bo: «Pel que es refereix als pneumàtics bé, l’electrònica també i la moto la conec perquè és pràcticament la mateixa que l’any passat, la GP14.2, que és una petita evolució de la GP14, pel que diria que el resum és que la pretemporada ha estat molt bona i ara només ens falta Qatar, on veurem si aconseguim la constatació definitiva que podem estar al davant i això ens dóna confiança per arribar a la primera cursa». Barberá és resident al Principat, on destaca que «es viu molt tranquil» i li permet entrenar en condicions d’altura.
 
Baz arriba nou a l’equip i des del primer moment s’ha sentit «molt còmode. Tot surt molt fàcil i la relació és excel·lent», assegura el pilot gal, que a Sepang va patir una aparatosa caiguda a 290 km/h. «No fa massa gràcia patir un accident d’aquestes característiques, però afortunadament no va passar res. Es va prendre molt bona nota de la situació, tant a l’equip com amb els pneumàtics, pel no deixa de ser una anècdota». El seu objectiu està en «quedar entre els 10 primers». L’ex pilot Ruben Xaus és un dels impulsors de que Avantia Racing es trobi instal·lat al país. Destaca el que significa l’arribada d’aquest equip, així com que cada cop hi hagi més esportistes de totes les disciplines que posen la seva residència al Principat. Per Xaus, Andorra té una sèrie de característiques i un potencial per a que «es converteixi en la capital mundial de l’esport».

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT